Er vel kun De Bruyne som har flere mål og målgivende enn han blant «midtbanespillere» de siste to sesongene.

Meget solid med 10 mål og 9 assists på 30 kamper for et lag som rykket ned. Så gjenstår det å se hvilken rolle han får hos oss og hva han kan få til.

Gir oss ekstremt mye fleksibilitet. Kan spille 8, 10 og ving. Selv om jeg helst ikke vil se han på vingen. Mangler fart og egenskaper en mot en der ute.

Ender vi opp med 4-2-3-1 blir han nok vår 10’er.

Kan også fint se han og Bentancur som våre indreløpere i en mer 4-3-3.

Usikker på hvor generelt skapende Maddison blir. For meg er han mer Dempsey enn Eriksen. En som kan skape ting rundt 16 og ikke så mye ellers.

Maddison er skapende. Langt unna Dempsey.

Greit å ha det dokumentert. Så det ikke blir så mye gnell fra den kampen hvis du skulle ta feil.

Haha kjekt med fakta klasket i bordet.

Hva?

Som du selv skrev så er det kun De Bruyne med flere målpoeng siste to år i den rollen. For Leicester. Er ikke det «skapende» så vet ikke jeg.

Når det er sagt så har folk råtnet hos oss før, så mye avhenger av Ange skal Madders bli en suksess.

Jeg tror Maddison blir en god signering jeg. Synes det er spennende det vi driver på med på overgangsvinduet.

Dougie Han refererer sikkert til morsmål siden de begge snakker Engelsk om enn forskjellige dialekter.

Hvor vanskelig er det å forstå? Snakker ikke om kvaliteten, men om spillestil. Maddison er ikke en kar som dominerer kamper gjennom å strø rundt seg med baller slik Eriksen kunne.

Derimot er han en snik i og rundt boksen. Noe også Dempsey var.

Ikke at jeg mener Maddison ikke kan å spille ball, men hvis man forventer at han erstatter Eriksen så tror jeg man blir skuffet. Jeg vet. Utrolig corny ting å si.

Velkommen til Maddison! Blir spennende å følge, og spennende å følge linken med Kane og de andre. Nå tror jeg Kane blir et år til.

Tror egentlig ikke det har så mye å si om Kane blir lengre, hvis Ange tenker å kopiere spillestilen fra Celtic 100% kan fort Richarlison bli et bedre valg på topp.