Oppsiktsvekkende lesning om Maddison..

According to Spurs reporter Alasdair Gold, Maddison was spotted finding himself avoiding passes to some of the youngsters in the Spurs side.

And this was not just on one occasion, Gold noticed this numerous times on Wednesday after Maddison came on for the second half.

Gold even admitted he had noticed the ‘frustrating tendency’ to have become a bit of pattern for Maddison over the course of the pre-season games.

Maddison er forøvrig langt unna å være i form etter mitt syn. Mye å gå på for han..

Men om dette er tilfelle så er det helt horribelt...

Da er det bare å selge han, hvis han ikke spiller på lag er det bare å dra.

Utrolig merkelig. Fortsatt tro på han, men ekstremt viktig at vi ikke ender opp med å spille han uansett. Som betyr at Kulusevski og/eller en ny må gi han direkte konkurranse. Per nå er Kulusevski milevis foran Maddison (uten at jeg er overbevist om at Kulusevski holder topp PL-nivå i en posisjonen helt enda).

Håper jo ikke dette er sant. Men, han er jo ikke vant til å ha konkurranse fra tiden Leicester, har spilt "fast" så langt hos oss. Og... her dukker det opp en gjeng veeldig talentfulle guttunger også. Kanskje "gamlingen" begynner å bli nervøs 😊
    Jeg velger vel å tro at dette ikke er riktig....håper jeg

Schism helt enig. Jeg har vært raskt ute med å kritisere Kulu, men må jo si jeg liker det jeg har sett i det siste.
    Linker opp bra, sentrer tidligere(hvor han tidligere ville holdt på ballen), mye smarte flikker.
    Men tror og håper Maddison finner tilbake, trenger kanskje noen uker til.🤞

4 måneder senere

Vi er gode når Maddison har dagen og dikterer spillet.

Cuti Det er jo egentlig et ganske stort problem med tanke på variabel han er i formen. Helt klart en spiller vi bør oppgradere så fort muligheten byr seg.

Vanskelig å si hvor problemet ligger. Enig at han er for ustabil men det kan jo handle om resten av laget også. Ustabilitet er jo noe vi er marinert i så kanskje for mye forlangt at noen skal være stabilt kjempegod. Det er det vel kun Forster som har vært 😉

Synes det virker litt som et problem i laget. Tror noen nevnte det i en annen tråd, vi har ingen enkeltspillere som står frem og løfter laget når det går trått (kanskje Kulusevski, men ikke nok til "å gjøre det alene", og gjør endel rart han også). Våre spillere virker i stor grad avhengige av at hele laget har dagen (selvfølgelig kan man også finne enkelte eksempler på det motsatte).

Madders har en tendens til å briljere i de kampene motstanderen ikke har en god dag. Så får man krysse fingrene for at det ikke er evnene som kommer til kort i de andre kampene, men snarere andre faktorer som det går an å gjøre noe med.

Maddison er en merkelig spiller. I kamper som mot City og Southampton er han veldig god. Vet ikke om jeg vil påstå verdensklasse, men ikke så langt unna. I andre kamper er han ganske ubrukelig og en stor svakhet defensivt (som feks mot Newcastle). Hvilken Maddison er det som møter opp til kamp? Som mot City så er han gull verdt. Som mot Newcastle er han en stor svakhet. Kan man leve med å ha en spiller som varierer så mye? Jeg vet sannelig ikke.

Også et poeng at han så godt som aldri har ork til å spille hele kamper. Han bare dør et eller annet sted etter 60 før 80. Alltid.

Samtidig får man håpe at Ange blir bedre til å lese Maddison. Slik at han klarer å spille han mest mulig når han har rappe bein og færrest mulig ganger når han er seig. Solgt blir han uansett ikke - selv om jeg ser kungs poeng. Skal man faktisk bli et topplag må man ha spillere som leverer mer stabilt enn hva Maddison har gjort i 1.5 år. Men han er fortsatt ung så kommer seg vel om noen år.

Schism trenger ikke selge, men trenger en som gjør noe av det samme men som er bedre, sterkere, yngre, mer stabil osv. Så kan de rullere litt, Maddison fra benk og i cuper. Verdig 10'er skjorten er han definitivt ikke.

Kungreke

Det kan man med Kulusevski så lenge vi har litt flere angripere skadefrie.

At alle er friske på samme tid skal vel kanskje godt gjøres, men mot Southampton sitter altså Werner og Johnson på benken. Der kunne vi også hatt Richarlison, Moore og Odobert. Egentlig litt absurd at folk mener vi mangler bredde, men av en eller annen grunn er det noen som skal unnskylde Ange alt mulig rart. At vi mangler bredde og har for mange unge. Hadde Mourinho eller Conte sagt noe slikt….

Mabbutt er vel ofte at lag ikke har én spiler som løfter de men at de gjerne er flere som i realiteten har den egenskapen. At det uansett er for mye å forvente av en enkeltspiller.

Schism Mourinho og Conte hadde fått utrolig nye mer ut av wingbackene våre i alle fall. Herregud, treer linje med Romero, Vdv og Dragusin. Hadde Comte hatt de hadde vi vært ekstremt mye farligere enn vi endte opp med å være med Sanchez, Dier og Romero.

Madball ...men gode lag har som regel en eller flere ledere som "graver dypt" (for å bruke et engelsk uttrykk), og pusher de andre. Ser ikke noen som er eksepsjonelt sterke på denne egenskapen hos oss. Unntaksvis noen spede forsøk.

Kungreke Synes ironisk nok at Sanchez ligner mer en typisk Ange-spiller, men Dragu som du sier nok hadde passet fint under Conte 😅

Mabbutt enig,det var poenget mitt. At det ofte er et par eller tre spillere sommofte viser den egenskapen. Enmannslag ala maradona er sjeldne

Man kan kanskje argumentere for at Bale og Ginola i perioder kunne løfte et helt lag i kamp etter kamp. Ingen forventer at Maddison skal gjøre det.

Det man derimot forventer av en spiller som Maddison er at han skal være en av de som på «rundgang» løfter laget når man sliter. Selv en kar som Sissoko hadde kamper hvor du så han prøvde litt ekstra for å få igang laget.

Skal sies at jeg også tror mye av den slags kommer an på treneren. Å skape et miljø hvor man våger å ta plass. Ødegaard et glimrende eksempel på en spiller som slo sideveis og bakover under press, men som nå nesten er prototypen på en som prøver å ta plass når det går tungt - for Arsenal (at man ikke alltid lykkes er en annen ting). Gjør Arteta noe mer riktig med han enn Solbakken? Hvorfor så Carew ut som en million for landslaget i flere år samtidig som han var veldig opp og ned på klubbnivå? Osv.

Mabbutt ble vel litt off topic. Men tror Vdv, Romero og Dragusin sammen hadde vært helt perfekt.