Handler ikke om å "nekte å fire". At Maddison er bedre enn jeg trodde har jeg skrevet flere ganger. At noen bruker hans målgivende og mål (komisk nok - ettersom jeg har påpekt at han er mer en målskårer enn playmaker) som et "bevis" på at han er "Eriksen" når som du ser jeg selv skrev at han først og fremst får ting til å skje rundt boksen.
Fulham: skårer mål (som jeg sier - han skårer mål)
Luton: smart bevegelse i boksen som fører til assist - knapt pga at han er Eriksen - Eriksen hadde svært få av denne type målgivende.
Arsenal: veldig lik målgivende som mot Luton. Dribler av en nære boksen. Målgivende 2 er i ei kontring som kanskje er den nærmeste man kommer en "Eriksen" Maddison har gjort i år.
Burnley og Bournemouth: mål.
Brentford: Dødball og at han "snubler" ballen til Emerson.
Nå er ikke dette Cuti-spesifikt. Dougie som jeg har stor respekt for her inne synes jo også det var "komisk" (gif med himlende øyne) at jeg synes stilen til Maddison er mer lik Dempsey enn Eriksen.
Cuti har jo en særs selektiv hukommelse og er dårlig til å lese. Så da kan det være greit å sitere seg selv - slik at det blir klart hva jeg faktisk har skrevet og mener. "En som kan skape ting rundt 16" er etter mitt syn en rimelig perfekt beskrivelse av Maddison så langt. At han har vært noen generell playmaker ala Eriksen tviler jeg på at man faktisk mener. Men for all del - lov å være uenig med meg der. Og gjerne noe man kan diskutere (er vel derfor vi er her inne - for å dele synspunkter og diskutere).