7 dager senere

Ikke bare scorer han og er kreativ, men han jobber også veldig hardt for laget. En nytelse å se rett og slett.

Husker jo han som en god spiller forsåvidt. Men er veldig overrasket over hvor god han faktisk har vært for oss 😊

Deilig å ha kreative spillere på midtbanen igjen.

Maddison har vært nydelig, men Garth Crooks er ufattelig ubrukelig.

Det er kanskje også Son da?🤣

Jøss. Medspiller skryter av medspiller. Hva blir det neste? Arteta sier Havertz faktisk er god bare gi han tid?

Fascinerende at folk sammenligner han med Eriksen. Så langt har han to målgivende. En dødball og en hvor han blir taklet. Så dette skal bevise at han er som Eriksen? Om noe beviser det motsatte - at Maddison er mer en målskårende midtbanespiller enn en som er nest sist. Så vil tiden vise om han kan bli noe mer enn hva jeg tror.

Porro derimot.

Maddison er vel Maddison, måten vi spiller på krever vel egentlig at spillerne må gjøre mer enn en ting. Tipper han ender litt 50/50 hva gjelder mål og assists. At midtbanen vår har fått et løft i år er det liten tvil om, men det er ikke bare pga. Maddison.

Schism Porro derimot

En som sliter litt defensivt, men har noen insane gjennomspill og et godt skuddbein og pasningsfot... og blikk. Offensivt veldig god. De defensive utfordringene har ikke vært så tydelige ennå, men kan bli en utfordring mot bedre motstand. Blir vi spilt lave så ligger han jo der, men utfordringen er selvfølgelig når det kontres imot... 😉

Kungreke

Maddison er god. Bedre enn jeg trodde, men akkurat hva gjelder hans "Eriksen" er han omtrent som jeg trodde. Til tross for at det visstnok er en helt sinnsyk mening (sa aldri at han var Dempsey heller, men spesielt Cuti har jo litt vondt for å lese i blant).

Den peneste målgivende fra våre på midten så langt er uten tvil Sarr. At systemet til Ange setter de to som spiller i rollene til Maddison og Sarr i gode posisjoner til å få målgivende i blant tror jeg det er lite tvil om. Så Maddison bør få noen, men det vil overraske meg om han får mange utover fra dødball. Og hva gjelder generell kreativitet forventer jeg mer av feks Porro - og en spiller som Bissouma vil være mer ballsentral enn det Maddison er.

Men det er ikke kritikk av Maddison. Det han gjør på 3-1 mot Burnley er det som etter mitt syn gjør han så verdifull. Fabelaktig avslutter i slike situasjoner.

Han er også litt bedre til å drible/føre ball enn jeg trodde.

CWaddle

Ikke for å gjøre dette til en Porro-diskusjon, men fremspillet til Son før 1-1 og selvsagt den siste til Son er bedre baller enn noe jeg kan huske Maddison har gjort.

Og det er ikke for å kritisere Maddison, men han er ikke etter mitt syn så veldig god på den slags. Ikke at han er dårlig heller.

Så håper jeg at jeg tar feil. Hadde vært helt nydelig hvis Maddison sto med 15 assist (uten dødball) når sesongen er over.

Hehe. Man vet man har et poeng når Schism beskylder deg for å ikke lese godt nok eller at man er dum.

Den Dempsey-sammenligningen er legendarisk.

Schism
          Helt enig. Bedre enn jeg hadde forestilt meg også, så langt. Virker litt kvikkere enn Eriksen på en måte. Veeldig spennende å se fremover.

Schism Poenget mitt er vel at jeg ikke tror Eriksen ville løftet dette laget sånn som det er nå. Ham var god på sitt beste men det er mange år siden og fotballen har utviklet seg siden den gang. Siste sesongen til Eriksen under Poch var tragisk.

Kungreke

Vanskelig å si. Tilfeldig eller ikke så passet selvsagt Eriksen veldig bra med spesielt Alli. Da snakker jeg om Eriksen på sitt beste (antar det er han folk som Cuti sammenligner Maddison med også - og ikke dårlige Eriksen).

Trenger man så ekstreme pasningsferdigheter under Ange? Vet ikke. Jeg tror "peak" Eriksen hadde vært bedre enn Maddison, men kan ikke si for sikkert.

Egentlig veldig like de to, når Eriksen var god. Ja, og ikke bare utseende og størrelsen...😉 Det at Maddison kanskje virker litt kvikkere, er sett i dag. Kanskje litt urettferdig med tanke på Eriksens høye alder 😉

Schism Usikker på hvor generelt skapende Maddison blir. For meg er han mer Dempsey enn Eriksen. En som kan skape ting rundt 16 og ikke så mye ellers.

Lesekurs for Cuti.

La oss ta en skala:

Ekstremt skapende____________________________________________ Kun målskårer

Eriksen vil jeg påstå faller veldig langt til venstre (hvis man leser dette på en "stor" skjerm - vet ikke hvordan det ser ut på mobil). Dempsey er rimelig langt til høyre. Så når folk sier at Maddison er langt til venstre var kun mitt poeng at jeg ser Maddison ganske i midten, men litt til høyre - da blir han NÆRMERE ("mer") Dempsey enn Eriksen. Gjør ikke Maddison TIL Dempsey.

Virkelig ikke spesielt kontroversielt hvis man ikke er Cuti (Dougie slengte vel seg også på, men der er jeg rimelig sikker på at han forstår hva jeg mener - uten at han trenger å være enig). Burde heller ikke være så vanskelig å forstå.

En krysning av Dempsey og Eriksen høres bra ut i min bok. Dempsey var forøvrig en enormt undervurdert spiller i sin tid.