Mye har blitt sagt om Ange in/Ange out, og tenker frontene er så steile/bestemte at det egentlig er lite vits å si så mye mer. Likevel klarer jeg ikke la være;
For meg koker det ned til noe så enkelt som at mannen ikke er god nok. Funnet ut av, out of his depth, holder ikke nivået osv osv. Det er jo ikke noe nytt det at folk som kommer med meritter fra et lavere nivå faller igjennom når man får prøve seg på øverste hylle. Sikkert en del tilfeldigheter og - er en tynn linje mellom Ange, Arne Slot og Ronny Deila hva gjelder meritter feks. Men det handler selvsagt også om dyktighet.
I mine øyne feiler Ange på det viktigste du gjør som manager; å organisere et lag på en tilstrekkelig måte. Morsomt og angrepsvillig til tider, ja, men vi er rett og slett ikke i nærheten av å se balanserte ut. Overgangsspillet, noe av det viktigste i moderne fotball, står til stryk defensivt. Virkelig utrolig hvor svakt det er mulig å organisere et lag på det punktet. Forskjellen er at på lavere nivåer blir du ikke straffa like hardt som i PL.
Så forstår jeg at man har bestemt seg for at nå må vi prøve tålmodighet, for se hva det motsatte har bragt oss. Men hvis fyren så opplagt ikke holder mål, hva er vitsen da? Noen ser mer potensiale enn meg, fair det - skulle virkelig ønske jeg delte det. Men jeg bare ser det ikke. Det er så lite progresjon i det organisatoriske av laget å spore at jeg helt ærlig ikke forstår hvordan det går an å ha troa. Hvordan det går an å tenke at dette plutselig skal bli stabilt bra. Men bevares, måtte jeg ta feil.