Jeg har lenge vært fast bestemt på å gi Ange tid til å sette sitt preg på dette laget. Min mening er at det har han gjort, og resultatet er noe helt annet enn hva jeg hadde håpet på.
Jeg tror fortsatt han har tatt fatt på -og løst en del i det bakenforliggende. Det må jo være en grunn til at klubben har holdt på han så lenge? Med det bakenforliggende mener jeg at han kan ha funnet ut hierarkiet og er komfortabel med sin rolle. Det er det ikke alle før han som har klart, og jeg håpet i det lengste at dette skulle legge et fundament man kunne bygge videre på. Når i tillegg fotballen tidvis har sett lovende ut, så tror jeg dette har drevet håpet mitt ytterligere.
Nå er jeg imidlertid av den oppfatning at han har kjørt prosjektet sitt litt fast, og jeg klarer ikke lenger å se hva han skal gjøre for å få dette til. Jeg tror fortsatt at han kan få til noe bedre enn hvor vi er i dag, men risikoen fremstår som alt for høy. Nå kommer det selvsagt spillere tilbake fra skade som forhåpentligvis sørger for at vi ender opp et stykke unna nedrykk. Men jeg mener vi må kunne forvente noe mer enn det.
Om skadene kommer like hyppig i fremtiden, så er det egentlig svar nok på om Ange er løsningen for Tottenham. Om de gjør det vet vi jo ikke, men jeg klarer ikke å finne noen gode forklaringer på hvorfor det er sånn. Hva er det som gjør at skadelisten vår er så lang, i år som i fjor? Det har ikke vært så ille før?
I tillegg støtter jeg kommentarene her inne om å bruke spillere ute av posisjon. Det blir nesten litt komisk til tider, og det ville vært interessant å høre Ange sine forklaringer på dette. Her burde deltakerne i pressekonferansene ha tatt opp dette temaet fra tid til annen.
Orker ikke å bruke uttrykket «Ange out», fordi det er så lite substans i å hyle med dette koret. Jeg vil heller si at jeg håper klubben nå leter etter en god erstatter som kan ta oss videre. Hvem dette er aner jeg ikke, og jeg håper klubben står ved sin manager til en erstatter vi alle kan ha tro på kommer på plass. Men det fordrer jo selvsagt at vi ikke sår i reell fare for å rykke ned. Selv om Ange er sta som et esel, har jeg ingen grunn til å tro annet enn at han ville ha suksess med Tottenham, tuftet på underholdende fotball til glede for fansen. Og det respekterer jeg han for.
TTID