Schism
Jeg har lenge kost meg med sarkasmen din, men det kan til tider bli overslag. Frustrasjonen rundt det som skjer er liksom nok, om ikke det i tillegg skal hoveres over at man selv har rett -eller enda værre; at andre tar feil.
Jeg er forøvrig stor fan av diskusjonene du og flere andre her inne, men det fremstår så unødvendig å herske med andres utilstrekkelighet som middel.
Jeg har lenge vært en tilhenger av Ange in-gjengen, men ser som flere andre at denne «mellomsesongen» holder på å bli en krisesesong. Hvordan vil klubben takle et eventuelt nedrykk? Hvor stor krise er det om vi faktisk rykker ned, hva blir de umiddelbare konsekvensene og hvilke potensielle konsekvenser av konsekvensene er det? Selvsagt ikke så lett å svare på det siste spørsmålet, men noen har kanskje svar på det første?
Videre er det jo interessant å grave litt i hva som har gjort at vi er der vi er. Jeg er av den oppfatningen av at det er ganske sammensatt. Noe er ren uflaks (enkelte skader og matchavgjørende hendelser), noe er slett jobb av Ange (pragmatisme står seg ut som et hovedpoeng for meg i flere sammenhenger), klubben (Ange har jo noen ledere han også, som tross alt skal få resultater gjennom å legge til rette for at han har det han trenger) og spillerne for å nevne noe (flere har ikke levert hva jeg hadde forventet, hva skyldes det?).
Hvor mye kan tillegges tilfeldigheter vs. udugelighet er jo vanskelig å si. Klubben har jo sagt at de står støtt i støtten av Ange enn så lenge. Man må jo tolke det dithen at de har forståelse for situasjonen og at de ikke tenker at Ange er problemet? Om så, så kunne jo klubben latt være å uttale seg?
Jeg håper at klubben har god nok innsikt i hva som foregår, og at det resulterer i at Ange får fortsette. Ikke noe hadde vært kulere enn at Ange etter en skikkelig slitesesong får fart på ting og oppnår et eller annet med Tottenham. Selv så tviler jeg nå på at det skjer, men jeg tror heller ikke at det er så enkelt som at vi er funnet ut av etter en god start på sesongen høsten 2023. Jeg tror dette er som et stort tankskip som må snus over tid, og at det innebærer endringer på mye mer enn hva jeg egentlig klarer å fatte her jeg sitter lei, oppgitt, frustrert og bekymret.