Enzo Fernandes burde forøvrig ha vært på lista mi.

Interessant at de to på lista der som er blitt kjøpt/solgt kostet rundt 40m (potensielt) og ca. 100m.

Kjenner ikke Onana så godt. Tror heller ikke Skipp blir like god som Caicedo. Meget mulig Skipp blir den dårligste av de på den lista, men det trenger ikke bety at han ikke blir nyttig for oss - eller forsåvidt ikke er det nå.

Egentlig ganske sprøtt hvor god karriere Skipp egentlig har hatt så langt. Uten særlig erfaring fra førstelagsfotball går han rett inn på det som blir topplaget i The Championship. Spiller nesten hvert minutt. Tar så en plass i et topplag i PL (vi er tross alt det). Spiller omtrent alt før han blir skadet i slutten av januar. Mister et halvt år. Blir så skadet igjen og mister pre-season. Sliter så hele høsten, uten nevnte pre-season, klarer endelig i februar, 12 mnder!!! etter at han sist spilte fotball regelmessig, å bli frisk. Spiller seg så inn på laget uten å gjøre seg bort. Blir til og med BB i en kamp. Og folk forventer at dette er toppen av Skipp? Kanskje til høsten, hvis han nå holder seg frisk, og får spille mye, så kan vi begynne å se noe som ligner på det beste av Skipp.

Det betyr ikke at jeg tror han må bli ei verdensstjerne. Han har opplagt fysiske begrensninger i forhold til feks Sarr. Vil dette begrense hans absolutte toppnivå? Ja. Men gud hjelpe meg så strenge vi er hvis vi ikke ser mulighetene med Skipp.

Samtidig burde selvsagt Sarr også få mer spilletid. Som Mabbutt nevner - ikke nødvendigvis noe problem hvis Skipp og Sarr står på banen samtidig. Selv om jeg synes Højbjerg også er undervurdert så er det ikke slik at han er så fryktelig mye bedre at han alltid må spille fra start og ut hele kampen. Også et poeng at Højbjerg er best når han spiller med overskudd - at han kan bli litt vel treg hvis han mangler den siste energien.

Schism Enig, og med kampprogrammet framover, tenker jeg at det kunne vært en ide å hvile Højbjerg i akkurat denne om nødvendig. Det kan også hjelpe på hvis vi klarer å holde alle tre i noenlunde kampform. Viktig å bruke troppen klokt.

Skipp har definitivt kvaliteter allerede og forhåpentlig enda mer å gå på.
    Fremstår som noe på etterskudd, men kommer oftest godt ut av det. Andre ganger blir det frispark/gult kort.
    Litt mer tempo i kroppen så kan det bli veldig bra!

Det merkelige er at det var vel akkurat slike "ting" trenere som Mourinho og Conte skulle hjelpe oss til å bli bedre på?

Skal ikke si at vi er dårligere enn noen gang. Vi spilte vel over 1 år på bortebane under Pochettino uten å vinne hvis jeg ikke husker feil, men veldig mye bedre er vi ikke akkurat blitt.

Synes det var midlertidige tegn til bedring under begge managere, dvs både JM og AC. Og så kom det kanskje til et punkt hvor laget ble kjørt for hardt fysisk og/eller psykisk og da ble ting mer halvhjertet igjen - noe som igjen trigget en nedadgående spiral??

Et av livets mysterium det der.

Liverpool er vel et glimrende eksempel på hvor merkelig det er. I en periode kunne de snu hva som helst. Laget var ei maskin som aldri ga opp og som «alltid» leverte på slutten av kamper. Mye av laget er det samme nå, men føles omtrent motsatt. Hvorfor? Aner ikke, men noe med å «være der» er det. Om det er mentalt, fysisk eller en kombinasjon vet jeg ikke (som «alltid» en kombinasjon tenker jeg).

For ca. 15 år siden kunne Mourinho få folk til å gå på vannet for han. Det klarer han ikke lengre. Hvorfor?

Eller Ancelotti som gjør det middels med Everton for så å vinne «alt» med RM? Hvordan?

Tror vel en del/mye er tilfeldig også. At det «klikker» - som med Pochettino og oss en periode. Vi var det «ekle» laget ingen likte å møte. Har vi omtrent aldri vært hverken før eller siden.

Morsom type.

Dvs. jeg tror faktisk at Stellini, Conte og Mourinho oppriktig ønsker å spille offensivt. Hvorfor skulle de ikke? Det er bare at deres personlighet er blitt så ekstremt redd for risiko med alderen at det går knapt.

Fascinerende hvordan vi nå har ei gruppe som alltid nå tenker «hva kan gå galt» hvis jeg slår den pasningen eller går på det løpet isteden for «hva kan gå rett» når man gjør det samme. Kan bli for mye av det siste også selvsagt. Man bør kjenne sine begrensninger. Når Dier leker Pirlo (som han ofte gjorde før) så ble det for mye av det siste. Samtidig vil jeg si det er alltid bedre å være litt for mye av det siste enn det første. Lag dør over tid når man begrenser seg selv for mye.

I den kontekst er det interessant å se på karrieren til Riise. Ekstremt begrenset fotballspiller. Selvsagt bra tilslag med venstre og fabelaktig kondisjon, men ikke spesielt smart. Ikke spesielt rask (han var riktignok ikke treg). Ikke spesielt teknisk. Allikevel i en periode for Liverpool stormet han ned venstresiden. Ofte mer snublende med ball enn noe annet. Det fungerte. I en periode der var han faktisk en veldig god spiller. Det kan skje når man fokuserer på «hva kan gå rett».

Enig. En kollektiv "redsel" og mangel på selvtillit har plaget laget i lang tid. Kan se ut som vi er på banen uten å gi alt, men er kanskje i realiteten mer frykt for å gjøre noe galt?

Derfor synes jeg det hadde vært virkelig interessant og fått inn happy harry ut sesongen, med en mer "ut på bana å ha det gøy gutta-holdning"

Laget hadde virkelig trengt noe annet nå enn mer av den defensive «frykten for å gjøre feil»-kulturen de tre siste managerne har innprentet.

Vi møter et lag som sårt trenger poeng.De svake på bortebane, vunnet 3 kamper, har sluppet inn mest av alle lagene i PL på bortebane (38).Selv om de er svake, så kommer de til kjempe hardt gjennom 90 min.

Skal vi ha sjans på en Europa turnering så må slike kamper vinnes.Håper vi går ut i hundre og virkelig presser dem tilbake.Ta styringen i kampen, men det vel litt for optimitisk.
    Vil ikke høre etter kampen at vi er bedre enn dette, vi må lære av våre feil osv.
    Håper på 3 poeng og vi legger et lite press på våre rivaler.COYS

Husk på å avgi (eller oppdatere) stemmene deres i øverste innlegg innen kl 16 om dere vil være med i første ordinære testrunde av "tabellkonkurransen" 😁

Kan man oppdatere? Eg valgte jo klart tap, som vanleg...

Andreas Mulig det bare er admin/mod som kan endre stemmen sin? Det tenkte jeg ikke over. Dobbeltsjekk gjerne om det er mulig?

Blir meget lav odds på knut på denne tabellkonken nå😂

Hehe. Jeg kan riktignok gå inn og endre nå, men etter kl 16 er det heldigvis stengt for meg også 😅😅

Oppdatering: Jeg fant / skrudde nå på en innstilling som jeg håper/tror gjør at alle kan endre stemmen sin frem til kampstart?!

Fungerer no ja.

Og så det er sagt. Ikkje skuld på meg om eg jinxar denne kampen. Skuld på konkurranseformen! 😄