Tottenham Hotspur (5) VS Bournemouth (15)

Turnering: Premier League
Når: 15. april 2023 kl 16:00
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Lee Mason
TV: TV3+, Viasport Premier League, Viaplay

Forventet lagoppstilling:
Lloris
Porro Romero Lenglet Dier Perisic
Skipp Højbjerg
Kulusevski Kane Son

Innbyttere: Forster, Sarr, Danjuma, Tanganga, Sanchez, Devine, Mundle, Richarlison
Skadet: Bentancur, Emerson, Bissouma, Sessegnon(?), Davies(?)
Suspendert: Moura, Stellini(?)

Motspiller å se opp for: Billing
Forventet resultat: 2 - 0 (Kane, Son)

#Tottenham #Bournemouth

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Skipp var vel den som fikk 5. flest stemmer i SCs banens beste kåring mot Brighton. Mye bedre enn sitt omdømme her inne om dagen.

Ikke at jeg hadde hatt noe imot å se mer av Sarr, men med Perisic og den stoppergjengen vi har så ser jeg poenget med å ha Skipp foran Sarr. Sarr løper seg mye oftere bort defensivt.

Schism

Joda, enig i det, men kanskje Bournemouth ville vært en bra motstander for Sarr. Vi har jo tøffere motstand litt senere og da hadde det vært greit med noen svar angående Skipp vs Sarr før den tid.

Skipp er ikke god nok og er en marginal oppgradering av Winks. Egentlig bare å selge fyren så fort som mulig.

Alt jeg har sett av sarr sier meg at han er bedre enn skipp. Offensivt som defensivt.
    Skipp er dessverre en blanding av dårlig og middelmådig 9 av 10 kamper.

Helt ubrukelig.

Så kan jeg være enig i at Sarr har et høyere potensial. Men å si at Sarr per nå er bedre defensivt er etter mitt syn utrolig feil. Skipp ser ikke atletisk ut, men han er meget meget våken defensivt.

Så er det en kjent sak at spillere som ikke ser elegante ut blir veldig undervurderte blant Spursfans. Hadde noen annen enn Højbjerg lagt den pasningen til Kane sist osv.

På en elendig dag for hele laget er det helt greit å gi den lokale spilleren som gir 100% uansett en bb. Problemet er at 100% innsats alltid, er det eneste han virkelig er god på. Alt annet er dessverre middels.

Det blir noe veldig David howels over han. Herlig type, gode holdninger osv. Men man tar bare ikke ikke det neste steget som klubb om han skal spille fast.

Nå hadde han selvfølgelig ikke gjort det heller om benta og biss hadde vært klare. Irriterer meg bare så innmari over at sarr ikke får prøve seg. Det lille vi har sett av han i år overgår skipp mange ganger.

Høybjerg var svak sist også. Men jevnt over et helt annet kaliber begge veier på banen enn skipp

Ginola14 Eg tar den 100% innsatsen eg. Når som helst. Har dei siste åra sakna spelarar som ofrar allt. Steffen Freund fks gav alltid allt, blødde for drakta, men var strengt tatt høgst middelmådig. Hadde glatt tatt han på laget siste åra.

Sarr har startet 4 kamper for oss og man er sikker på at han er bedre enn Skipp.

Måtte ta en titt på spillere og alder i PL. Så vidt jeg kan se finnes det ingen CM yngre enn Sarr som starter regelmessig i PL.

Hva gjelder Skipp finnes det kun en håndfull.

Skipp har vært på banen i 48 PL-kamper.

Curtis Jones. Noen mnder yngre. 54 kamper.
        Jacob Ramsey. Nærmer seg 1 år yngre. 83 kamper.
        Billy Gilmour. Også nesten 1 år. 42 kamper.
        Amadou Onana. Også nesten 1 år. 28 kamper - kostet forøvrig opp mot 40m.
        Moises Caicedo. Ca. 1.5 år yngre. 35 kamper.

Det er lista. Skipp er nå oppe i 7 kamper på rad etter bare rot denne sesongen. I en av disse ble han BB - og vi skal ha han ut av laget? Og vi snakker om at han egentlig hører hjemme i en middels PL-klubb? Meget mulig han havner der, men det finnes altså ingen yngre CM som spiller fast for noe bedre lag enn oss - og de to nærmeste per dags dato er Curtis Jones og Caicedo.

Jeg vet ikke hva Skipp ender opp som, men har hele 0 problemer med at han nå faktisk får lov til å starte noen kamper på rad. Ei heller slik at han har spilt seg ut i de syv kampene. En BB osv.

Schism Enig, jeg synes Skipp har vært mer enn godkjent etter han fikk regelmessig spilletid. Langt ifra å være den som utpeker seg som et svakt punkt i laget.

Det jeg synes er det svakeste med laget vårt nå, er at lagdelene ikke henger sammen, de er dårlige på å støtte hverandre i forskjellige situasjoner (enda de prøver), og dette synes jeg Skipp har vært av de bedre på.

Sarr har imponert meg han, ser veldig bra ut, men han imponerte meg aller mest SAMMEN med Skipp, tror det var første kamp mot Milan. Det er jeg nysgjerrig på å se mer av etterhvert. Virket som en bra match. Når Sarr har spilt sammen med Højbjerg har et eller annet manglet synes jeg, uten at jeg klarer å sette fingeren på det.

Enzo Fernandes burde forøvrig ha vært på lista mi.

Interessant at de to på lista der som er blitt kjøpt/solgt kostet rundt 40m (potensielt) og ca. 100m.

Kjenner ikke Onana så godt. Tror heller ikke Skipp blir like god som Caicedo. Meget mulig Skipp blir den dårligste av de på den lista, men det trenger ikke bety at han ikke blir nyttig for oss - eller forsåvidt ikke er det nå.

Egentlig ganske sprøtt hvor god karriere Skipp egentlig har hatt så langt. Uten særlig erfaring fra førstelagsfotball går han rett inn på det som blir topplaget i The Championship. Spiller nesten hvert minutt. Tar så en plass i et topplag i PL (vi er tross alt det). Spiller omtrent alt før han blir skadet i slutten av januar. Mister et halvt år. Blir så skadet igjen og mister pre-season. Sliter så hele høsten, uten nevnte pre-season, klarer endelig i februar, 12 mnder!!! etter at han sist spilte fotball regelmessig, å bli frisk. Spiller seg så inn på laget uten å gjøre seg bort. Blir til og med BB i en kamp. Og folk forventer at dette er toppen av Skipp? Kanskje til høsten, hvis han nå holder seg frisk, og får spille mye, så kan vi begynne å se noe som ligner på det beste av Skipp.

Det betyr ikke at jeg tror han må bli ei verdensstjerne. Han har opplagt fysiske begrensninger i forhold til feks Sarr. Vil dette begrense hans absolutte toppnivå? Ja. Men gud hjelpe meg så strenge vi er hvis vi ikke ser mulighetene med Skipp.

Samtidig burde selvsagt Sarr også få mer spilletid. Som Mabbutt nevner - ikke nødvendigvis noe problem hvis Skipp og Sarr står på banen samtidig. Selv om jeg synes Højbjerg også er undervurdert så er det ikke slik at han er så fryktelig mye bedre at han alltid må spille fra start og ut hele kampen. Også et poeng at Højbjerg er best når han spiller med overskudd - at han kan bli litt vel treg hvis han mangler den siste energien.

Schism Enig, og med kampprogrammet framover, tenker jeg at det kunne vært en ide å hvile Højbjerg i akkurat denne om nødvendig. Det kan også hjelpe på hvis vi klarer å holde alle tre i noenlunde kampform. Viktig å bruke troppen klokt.

Skipp har definitivt kvaliteter allerede og forhåpentlig enda mer å gå på.
            Fremstår som noe på etterskudd, men kommer oftest godt ut av det. Andre ganger blir det frispark/gult kort.
            Litt mer tempo i kroppen så kan det bli veldig bra!

Det merkelige er at det var vel akkurat slike "ting" trenere som Mourinho og Conte skulle hjelpe oss til å bli bedre på?

Skal ikke si at vi er dårligere enn noen gang. Vi spilte vel over 1 år på bortebane under Pochettino uten å vinne hvis jeg ikke husker feil, men veldig mye bedre er vi ikke akkurat blitt.

Synes det var midlertidige tegn til bedring under begge managere, dvs både JM og AC. Og så kom det kanskje til et punkt hvor laget ble kjørt for hardt fysisk og/eller psykisk og da ble ting mer halvhjertet igjen - noe som igjen trigget en nedadgående spiral??

Et av livets mysterium det der.

Liverpool er vel et glimrende eksempel på hvor merkelig det er. I en periode kunne de snu hva som helst. Laget var ei maskin som aldri ga opp og som «alltid» leverte på slutten av kamper. Mye av laget er det samme nå, men føles omtrent motsatt. Hvorfor? Aner ikke, men noe med å «være der» er det. Om det er mentalt, fysisk eller en kombinasjon vet jeg ikke (som «alltid» en kombinasjon tenker jeg).

For ca. 15 år siden kunne Mourinho få folk til å gå på vannet for han. Det klarer han ikke lengre. Hvorfor?

Eller Ancelotti som gjør det middels med Everton for så å vinne «alt» med RM? Hvordan?

Tror vel en del/mye er tilfeldig også. At det «klikker» - som med Pochettino og oss en periode. Vi var det «ekle» laget ingen likte å møte. Har vi omtrent aldri vært hverken før eller siden.

Morsom type.

Dvs. jeg tror faktisk at Stellini, Conte og Mourinho oppriktig ønsker å spille offensivt. Hvorfor skulle de ikke? Det er bare at deres personlighet er blitt så ekstremt redd for risiko med alderen at det går knapt.

Fascinerende hvordan vi nå har ei gruppe som alltid nå tenker «hva kan gå galt» hvis jeg slår den pasningen eller går på det løpet isteden for «hva kan gå rett» når man gjør det samme. Kan bli for mye av det siste også selvsagt. Man bør kjenne sine begrensninger. Når Dier leker Pirlo (som han ofte gjorde før) så ble det for mye av det siste. Samtidig vil jeg si det er alltid bedre å være litt for mye av det siste enn det første. Lag dør over tid når man begrenser seg selv for mye.

I den kontekst er det interessant å se på karrieren til Riise. Ekstremt begrenset fotballspiller. Selvsagt bra tilslag med venstre og fabelaktig kondisjon, men ikke spesielt smart. Ikke spesielt rask (han var riktignok ikke treg). Ikke spesielt teknisk. Allikevel i en periode for Liverpool stormet han ned venstresiden. Ofte mer snublende med ball enn noe annet. Det fungerte. I en periode der var han faktisk en veldig god spiller. Det kan skje når man fokuserer på «hva kan gå rett».

Enig. En kollektiv "redsel" og mangel på selvtillit har plaget laget i lang tid. Kan se ut som vi er på banen uten å gi alt, men er kanskje i realiteten mer frykt for å gjøre noe galt?

Derfor synes jeg det hadde vært virkelig interessant og fått inn happy harry ut sesongen, med en mer "ut på bana å ha det gøy gutta-holdning"