Håper det er greit å ha en felles post der vi diskutere alle de forskjellige kandidtatene.Denne posten kan fort bli brukt mer i fremtiden, vi er ikke kjent for beholde våre manager 😉

Det er mange manager som er ledige nå, kan nesten lure på om det er vårsleppet 2023.Stor sjans for det kommer mer før sesongen er slutt.
Jeg føler meg sikker på at Levy kommer til ansette en som gratis/free transfer.Legger ut en liste med navn, sier ikke alle er aktuelle, men det er del kjente navn her.
Her er noen som er ledige:
G.Potter
J.Nagelsmann
J.Low
M.Pochettino
B.Rogers
L.Enrique
Z.Zidane
F.De boer
R.Benitez
R.Hassenhuttl
P.Vieria
M.Bielsa
S.Parker
A.Villas boas
S.Bilic
S.Gerrard
F.Lampard

For meg er det ikke mange der jeg får vann i munnen av altså. Zidane kanskje. Kunne representert noe nytt men vet ikke. Tipper han hadde fått migrene av å se på Dier med ball ganske fort. Poch er ok men da håper jeg han kommer med nytt syn og plan.

Dersom Poch eller Nagelsmann ikke kommer, mener jeg seriøst Bielsa bør være et alternativ.

Ikke noe «sexy» managernavn kanskje, men en dyktig fyr, som stort sett fremstår konstruktiv og utviklingsretta fremfor å syte om alt og alle.

Virker dessuten å ha fine grunnverdier, connecter alltid med fansen der han er, og er glad i å satse på unge spillere. Virker generelt å være en som ønsker å bidra til en helhetlig klubbdrift.

Kanskje ikke den som skal lede oss til nye høyder, men ville vært en veldig bra mann for å snu skuta og bygge et «nytt» Tottenham.

Bielsa har jeg ikke tro på. Vi er en for stor klubb til at han kan funke. Pusher vel 70 også snart?

Men Luis Enrique kan være en manager som tar oss i riktig retning spillestilmessig. Neste manager MÅ ha et ønske om å dominere kampene MED ballen.

presley Håper det er greit å ha en felles post der vi diskutere alle de forskjellige kandidtatene.

Bra tenkt! Ble mange fragmenterte manager-diskusjoner rundt omkring i ulike tråder.

Kommer an på hva strategien for den uungåelige rebuilden er.

Ønsker man en «totalrenovering» med et helt nytt fundament, eller vil man holde seg konkurransedyktige for enhver pris?

Hvis førstnevnte, tror jeg Bielsa er rett mann, hvis sistnevnte, LE. Men LE har egentlig aldri vist at han kan levere i en klubb som Tottenham heller. Det har Bielsa i større grad.

Om LE er riktig mann vet jeg ikke. Det vet ingen. Men fotballen han står for er noe jeg mener vi trenger veldig mye mer av sånn ting er nå. Og for at han skal få til sin type fotball må en del spillere vike. Lloris er åpenbar. Dier og Davies likeså. Tipper Højbjerg og Skipp også synger på siste verset. Og det er like greit for meg.

Vi har allerede mange klassespillere som vi kan bygge laget rundt. Trenger ikke å skifte ut hele stallen, bare skifte ut taktikken og noen få spillere i elleveren så kan det fort kan bli veldig fornøyelig å se på igjen.

Er det rart av meg å ha Poch som førstevalg og Hassenhutl som andre? Perspektivet er da rebuild...

Cuti
      For min del håper jeg på en mer tysk enn spansk retning, men helt enig i det siste der!

Dougie Som du vet hadde jeg også en tysker veldig høyt oppe på lista mi 😉

Jeg tror vi ender opp med G.Potter.
        Gjorde det bra for Brighton, der han fikk bruke talenter.Han er flink med unge spillere/talenter.
        Jeg tror Potter er manager som liker å bygge opp et lag, ikke kjøpe et lag slik som Chelsea gjør.Potter liker nok å bli kjent med spillere, se hvilke kvaliteter de har.
        I Chelsea er det ikke sånt, der kjøpes det spillere under en lav sko.Jeg tror ikke han sto for de meste av kjøpene i Chelsea, de har fått ny sjef og han liker å bruke penger.

Nagelsmann havner nok i Chelsea.De tok sjansen på Potter det gikk ikke, nå skal gå for noe mer kjent.Et navn som alle kjenner.Hvem vet, kanksje de går for Arteta 😉

Pochettino kan fort ende opp i Madrid.De har vel prøvd seg på han et ganger uten å lykkes.Hvis han ikke går ditt, så tror jeg det er en god sjans han komme til oss.Han er vel den sammen med Potter som jeg anser som mest aktuelle.

Jokeren kan fort være B.Rogers.Han jeg veldig usikker på, men han var linket til oss for noen år siden om jeg ikke tar helt feil.Kan være at Levy ser på han som mulighet nå.

Håper mest på Poch, klarer liksom ikke å legge den tanken fra meg, og tror det gjelder mange andre fans. Ble ikke Poch-sangen sunget endel i går?

Hvis ikke håper jeg på Bielsa inn, tror han kunne fått mye ut av det som er i klubben og kanskje fått opp noen fler unge. Orker ikke en ny manager inn som skal bytte ut dyre flopper med nye dyre flopper som igjen må lånes ut i mange år før man blir kvitt dem...

Til høsten håper jeg og se et lag som både er mer kreative og direkte, men også vonde å møte. Ikke som nå når man kollapser som et korthus ved litt motstand. Så er selvfølgelig spørsmålet hva som må gjøres da, har egentlig spillere som jeg ser på som ledere og hardhauser i alle ledd.

Vil helst ha en manager som har hatt suksess med akkurat det vi trenger - å ta en klubb med middels lønnsbudsjett så langt mot toppen som mulig - Gasperini er nok litt for gammel og italiensk, Diego Simeone ser jeg ikke for meg hadde fungert så bra med Levy (ikke så mange som gjør det kanskje). Noen som kan mer om Franck Haise? Virker jo som en mulig case. Evt trekker jeg heller mot Kompany en den lista over.

eg trur egentleg Potter hadde vore hand i handske. Men berre om vi klarar å gi han tid til å gjære jobben ordentlig. ellers er det berre å gløyme.
        Eg er iallefall klar for å havne utanfor top4 eit år eller 2 så lenge vi har ein progresjon, innsats, og i det minste ein liten tanke omå spele ballen framover i bana.

Hva er det med Potter som tilsier at han skal kunne få et lag som Tottenham til å vinne PL?

Eg har vore supporter sidan 91. Eg har sett oss spele mykje forskjellig fotball. For å være heilt ærleg så har eg begynnt å bry meg mindre om trofe og "bragging rights" enn at vi spelar underholdande fotball. Sidan ting begynnte å gå skeis med Poch har eg enda til gode å bli underholdt på samme måte som da vi var middelhavsfararar med Ginola på bana.
        Gi meg underholding. Gi meg angrepsfotbal.. Heller 5 plass med Potters "Brighton Fotball" enn 4 plass med Conte/Mou fotball.

Edit: ser eg ikkje svara direkte på spørsmålet. Eg trur ikkje nødvendigvis han er den som kan få oss til å vinne PL. Men eg trur han er en av dei bedre sjansane våre til å komme oss inn i eit nytt prosjekt der vi kan utvikle, spele god fotball, blø, gråte, heie, juble og generellt bry oss. Eg har vert nesten apatisk til fotballen vi har spelt sidan siste året til Poch. Eg har lyst å glede meg til å sjå kamp igjen. Eg trur Potter kan få oss til å spele slik fotball. Men er jo på ingen måte sikker.

Andreas helt enig, Spurs skal angripe, å forsvare 1-0 er pyton, å vinne 5-4 eller spille uavgjort 4-4 er underholdning og det jeg ønsker. Så får det heller ende uten PL pokal, men kanskje noen finaler og spenning med hyl og skrik liggende på gulvet i glede eller sorg, Spurs skuffer "aldri" de bare overrasker....

Men det er jo nettopp det; Potters Brighton var gode i forsvar, men skrekkelige når det gjelder å skåre mål. Vi har med "defensive" Mourinho og Conte skåret adskillig flere mål en det Brighton klarte, selv i 21/22-sesongen hvor de var nær ved å ta en Europaliga-plass skårte de 20 mål færre en laget rett over dem og 27 mål færre en oss. Potter har hatt adskillig bedre skapende spillere i Chelsea en han ville hatt hos oss, men er likevel ikke nevneverdig høyere på xG-tabellen en der de faktisk er (9 i stedet for 11)