Schism Keeper (3): Raya, Forster og Austin
Høyreback (3): Emerson, Porro og Spence
Venstreback (3): Udogie, Davies og Sessegnon (tror ikke vi klarer å selge Sessegnon)
Stoppere (4): Romero, Lenglet, Laporte og XXXXX
Sentral midtbane (6): Bentancur, Bissouma, Sarr, Skipp, Højbjerg og N’Dombele
AM/Vinger (5): Son, Kulusevski, Richarlison, Gil og Maddison
Spiss (1): Kane
Traff ikke på noen andre enn Maddison, men strukturelt ble det ikke så annerledes enn spådd (ikke at jeg mener det er noen stor prestasjon). Bommet også ganske godt på hvilke spillere som ble igjen, men synes Lo Celso, Sanchez og Perisic alle har vist solid fremgang så ikke noe krise for meg basert på kampene vi har spilt under Ange (inkludert treningskamper).
Stort sett når man handler så tar det litt tid før folk blir gode. Ndombele måtte jo ha to år visstnok. Selv Modric måtte ha litt tid til å spille seg inn. Vicario, VDV og Maddison virker egentlig til å ha tatt nivået og spillet lynraskt. Spesielt VDV og Maddison føler man seg ganske trygge på vil bli glimrende spillere for oss. Vicario ser jo også veldig solid ut, men med keepere er det litt tyngre å vite.
Høyreback: Tiden vil vise om Porro kan opprettholde spillet, men vært helt fabelaktig etter ca. 30 min mot United. Emerson solid utfordrer. Kanskje vår sterkeste posisjon totalt sånn plutselig.
Venstreback: Så lenge Udogie er frisk så virker dette veldig bra. Tatt den ny formasjonen og ligaen på en fabelaktig måte. Helt sjokkerende bra. Om det vil vare er litt verre å si. Davies ingen perfekt back-up her. Spesielt ikke når han blir bedt om å gå inn sentralt, men forhåpentligvis ingen krise heller. Aner egentlig ikke hvordan Sessegnon vil passe inn. Han har teknikk bra nok til å spille den nye rollen, men også ofte fryktelig dum. Tror uansett hans karriere i en toppklubb er forbi fordi han aldri kan holde seg frisk.
Stoppere: Virker som vi har et solid stopperpar på gang. Og nå som vi kun har liga og FA-cup er det ikke et problem at vi ikke har dekning så lenge de ikke blir skadet. Synes Sanchez har sett helt OK ut også. Så selv om jeg gikk inn i vinduet med en «tro» på at vi måtte ha minst to nye så er jeg nå veldig komfortabel med å bare ha kjøpt VDV. Forhåpentligvis skal vi ut i Europa neste år og da må vi opplagt ha noe nytt. Nå har vi god tid til å finne den/de spillerne mens Romero og VDV forhåpentligvis blir så gode som de ser ut til å bli.
Sentral midtbane: Jeg så ikke at Lo Celso skulle bli den som ble værende, men jeg var lenge stor fan av han - så hvis han kan komme tilbake til sitt beste mener jeg han er bedre enn Gallagher. Så jo ikke bra ut mot Fulham, men det er 45 min. Aner ikke helt hvorfor han gikk ut? Holder helsa tror jeg han kan bli bra igjen. Nå tror jeg Sarr vil bli en berg og dalbane, men litt glad for at Gallagher ikke kommer for å ta spilletid fra han også. Litt det samme gjelder Skipp. Ser opplagt poenget med at Skipp kanskje ikke blir god nok, men samtidig har han vist nok til at jeg synes han er perfekt å ha i troppen minst en sesong til. Jeg vil si det er opplagt at det blir Bissouma - Bentancur - Maddison hvis Bentancur når sitt toppnivå igjen. Og slik Sarr spilte mot United er det like opplagt at han er «4. valg». Hvor skulle man da ha Gallagher med så få kamper som vi skal spille? Så får Skipp og Lo Celso gjøre seg fortjent til noe med tiden (hvis ikke får man bytte neste sommer). Højbjerg tror jeg ikke blir på sikt uansett, men fyller fint opp troppen denne sesongen. Og blir fin å ha de kampene Bissouma og Sarr mister i vinter.
Vinger: Liker at vi har hentet fart og raske bein i Solomon og BJ. Men kjenner de for dårlig til å ha sterke syn på de enda. Nå har vi reell konkurranse på begge sider - spesielt med tanke på at Perisic har sett overraskende bra ut. Det eneste som er litt bekymringsfullt er at vingene så langt ikke har sett veldig bra ut. Og at vi nå kanskje ikke har klare valg noe sted. Litt som backene de siste årene. Vært mye potensial, men lite har fungert.
Spisser: Opplagt et problemområde. Skulle vi på mirakuløst vis nå CL kan jeg se for meg at vi knuser vår overgangsrekord på noe der neste sommer. Inntil den tid får man bare krysse fingrene for at Richarlison eller Son faktisk tar rollen. Jeg har ikke gitt opp. Synes ikke Richarlison har vært så dårlig og vi vet alle at Son er en utrolig avslutter når han er i slag. Spissen har blitt brukt mer som oppspillsspunkt enn jeg trodde så langt, men det tror jeg er fordi vi ikke helt har fått satt systemet slik Ange vil. Hvis det er riktig tror jeg Son kan bli veldig veldig bra i den rollen. Men da må selvsagt Solomon eller Perisic ta vingrollen på en bra måte.