Kanskje litt tidlig å skrive et langt innlegg om troppen allerede nå, men ble litt inspirert av Ndicka-tråden.
Tror også etter å ha sett på de siste sesongene til Ange at det er naturlig å forvente 4-3-3 eller 4-2-3-1.
Keepere: Forster og en ny - sannsynligvis Raya.
Ingen ekspert på Raya, men bør bli bra han. Forster viste på slutten i fjor at han er en veldig bra backup. Så kan jo han også plutselig bli gammel, men verdt å ha en sesong til. To HG er en fordel.
Høyreback: Emerson, Porro og Spence
Sabla bra. Selv om bare Emerson er helt naturlig i en bakre firer. Også umulig å holde tre stk såpass talentfulle fornøyde - hvis ikke Porro flyttes på venstre. Porro og kanskje Spence kan nok spille noe ving, men lite som tyder på at de vil skinne der. Dessverre tror jeg man må selge en veldig talentfull spiller her - for å få inn litt penger og for å ikke risikere at man ender opp med å «ødelegge» en. Kan låne ut Spence, men ikke ideelt å drive med utlån etter utlån heller. Jeg tror jeg hadde solgt Emerson, men fullt klar over at Emerson fort kan være vår beste høyreback - spesielt i en firer. Vanskelig.
Venstreback: Udogie og Davies - muligens Sessegnon
Perisic må ut. Sessegnon bør også selges, men kan bli vanskelig. Vet ikke om Udogie tar nivået direkte, men han må nesten det hvis Davies er alternativet. Vanskelig denne også hvis vi bruker store summer på en som muligens tar plassen til Udogie. Her må vi etter mitt syn nok bare godta at Udogie evt. feiler. Emerson og Porro kan også spille på venstre -spesielt hvis man beholder tre på høyre.
Stoppere: Romero, Lenglet og minst 2 nye
Håper virkelig vi nå selger Dier og Sanchez. Får ikke vann i munn av å beholde Lenglet heller, men greit nok hvis han er en proff kar osv. Han er ikke helt idiot med ball og det kan passe Ange. Om han passer høyt press er jeg dog tvilsom til. Uansett må planen være å få inn en som kan spille ved siden av Romero. Så får man håpe Romero virkelig tar steget og blir den verdensstjerna vi håper han kan bli. Ingen store syn rundt at Tanganga evt. blir. Beholder vi tre høyrebacker så kan Emerson garantert spille stopper hvis det blir helt krise.
Sentral midtbane: Bentancur, Bissouma, Sarr, Skipp og Højbjerg
Skaden til Bentancur gjør det litt vanskelig. Normalt vil jeg si 5 er nok, men mulig vi må gå for 6 nå. Ingen sterke syn på hvem nr. 6 skal være. Gir vi N’Dombele sjansen så blir det uansett vanskelig å kjøpe uten at man selger. Nå er det blitt litt «hylekor» rundt å selge Højbjerg. Jeg er ikke enig i det, men ikke verdens undergang hvis vi får en god sum for han heller. Håper vi gir Sarr og Skipp sjanser. Spesielt Sarr har et skyhøyt potensial, men jeg har på ingen måte gitt opp Skipp heller. Ville vært trist å selge Bissouma, Sarr eller Skipp. Bentancur blir selvsagt ikke solgt - så skal vi gjøre noe særlig her må etter mitt syn egentlig både Højbjerg og N’Dombele ut. Lo Celso tar jeg for gitt at er ute.
AM/Vinger: Son, Kulusevski, Richarlison, Gil og Maddison
Her mangler vi noen - spesielt hvis formasjonen blir 4-2-3-1. Da bør man ha minst en til. Mye linket til Maddison. Hadde ikke vært dum han. Kan spille i både 4-2-3-1 og som indreløper i 4-3-3.
Spiss: Kane
Der vil «backup» komme fra Son og Richarlison.
Keeper (3): Raya, Forster og Austin
Høyreback (3): Emerson, Porro og Spence
Venstreback (3): Udogie, Davies og Sessegnon (tror ikke vi klarer å selge Sessegnon)
Stoppere (4): Romero, Lenglet, Laporte og XXXXX
Sentral midtbane (6): Bentancur, Bissouma, Sarr, Skipp, Højbjerg og N’Dombele
AM/Vinger (5): Son, Kulusevski, Richarlison, Gil og Maddison
Spiss (1): Kane
Teller jeg ikke feil er det 25 spillere. Jeg tror ikke nødvendigvis vi kommer til å gjøre så mye mer enn det der er jeg redd. Da må vi kvitte oss med:
Lloris, Perisic, Dier, Reguilon, Tanganga, Sanchez, Rodon, Winks og Lo Celso
Det tror jeg blir tungt nok. For skulle man «rensket» opp alt burde Davies, Sessegnon, Højbjerg (for mange), N’Dombele og Richarlison ligge tynt an. Personlig, selv om jeg ikke er en fan, vil gi Richarlison en sjanse til. Vil aldri forstå hvorfor vi betalte 60m for han, men burde fortsatt være en nyttig spiller for oss. Spesielt hvis vi får en trener som presser høyt. Han er egentlig en pest og plage for forsvarere når han spiller med energi.
Så er ikke der der etter mitt syn noe dårlig tropp.
Kane
Son Maddison Kulusevski
Bentancur Bissouma
Udogie Laporte Romero Porro
Raya
Med folk som Emerson, Sarr, Gil osv. som utfordrere er absolutt ikke håpløst. Og potensialet et veldig morsomt lag å se på. Mangler litt fart, men bortsett fra det mye kvalitet i det laget der.