tstone
Enig. Vet ikke helt hvorfor diskusjonen har blitt angående Højbjerg, men noen måtte det vel bli etter Emerson.
Højbjerg bør ikke spille alt alltid, men så er aldri det intensjonen heller. Hadde Bentancur vært frisk og Bissouma vært 90% av det vi trodde vi kjøpte så hadde ikke Højbjerg spilt så veldig mye. Neste år bør Sarr ha tatt nye steg og Bissouma viser på tegn på noe - så uansett vil hans rolle bli mer passende til hans kvaliteter. På sitt beste er han jo også veldig god - bare at når han går tom som han tydelig har gjort i år blir det lite igjen (samme skjedde vel i fjor hvis jeg ikke husker feil).
Så er ikke Højbjerg «fredet» for meg heller. Det kommer an på hvilke type spillere den nye ønsker samt hvordan han bidrar inn i gruppa (sannsynligvis er han en positiv faktor der, men det kan jeg ikke vite). Også et poeng selvsagt hva slags bud man får. Det gjelder vel egentlig alle. Selv ikke folk som Kane og Son kan være fredet med tanke på deres alder og kontraktssituasjon. Det nærmeste vi kommer en fredet spiller er muligens Sarr - utrolig nok.
Etter mitt syn må vi få en tynnere tropp. Og noen må ut, men ikke alle.
Og som du påpeker hente for mange på samme tid er problematisk. Også slik at ikke så mange faktisk blir så gode som man tror. Bissouma var høyt anerkjent (kan fortsatt bli god). Selv Cuti mente Perisic ville forsterke oss osv. Henter man 10 nye er det garantert at de fleste ikke blir så gode som man håper.