Dougie Moura er vel langtidsskadet og det er vel "rapportert" at kontrakten ikke vil fornyes?

Her var det lite "røyk" i forkant gitt. Får håpe dette ikke var en desperat greie, men noenlunde gjennomtenkt...

Knut

Er jo sånn vi er. Sinnsykt på ballen - BOOM! 😅

Virker jo rimelig spesielt å skulle vente så lenge hvis vi faktisk ønsket han.

Får håpe det er fordi vi trengte pengene fra Zaniolo på Gvardiol! 😁

Kan jo ha vært at man ga opp Zaniolo eller rett og slett så Danjuma som et bedre/mer lønnsomt alternativt.

Conte blir sikkert fornøyd isåfall!

Tja. Her må noen overbevise meg. Aller helst denne danjuma selv. Stallfyll på vingene er liksom ikke det troppen skriker etter føler jeg.
    Får tro hele pengebingen spares til en verdensklasse stopper. I tillegg til porro

Ginola14

Conte trenger en spiller for sitt andre bytte i det 87min.

For å være seriøs så trenger vi en spiller til offensivt. Så har ikke noe imot det. Kjenner ikke Danjuma heller. Så får se. Men virker litt merkelig. Kan jo være at et bra bud plutselig kom inn på Gil eller noe.

Cuti Han kan umulig ha snakket med den godeste Steven i forkant ihvertfall. Da hadde han valgt Everton glatt 😆

Får ikke akkurat vann i munnen av å lese om han på et Bournemouth-forum. Jobber ikke defensivt, setter ned tempoet i spillet osv. Får så skryt for sine avslutninger, men at han ikke er noen naturlig målskårer allikevel da han sjelden skårer enkle mål.

Vi har lite å tape selvsagt. Vanskelig å se for seg at han kan bidra med mindre enn Lucas. Og som man så fra benken i går vi har alt for få spillere fremover i banen som Conte kan bruke til å forandre kamper (selv om han aldri bruker de allikevel 😆).

Tiden får selvsagt vise, men høres ikke ut som at dette er en spiller vi skal forvente veldig mye av. Selv om mye kan ha skjedd siden Bournemouth og hvem vet hvis han plutselig passer perfekt her.

Omskolleres til hvb, og blir backup til Royal? 😂

Schism
          Bør jo håpe at han har tatt steg siden den gang - uten at jeg skal claime noe særlig kunnskap om fyren overhodet.

Knut Var jaggu bra vi fikk kvittet oss med Bergwijn, så vi kunne hente mannen som er bak ham i køa på landslaget 🤣

Kan se for meg Conte er fornøyd med å få denne danjuma som haste backup siden Zaniolo muligens blir litt for kostbar..
          (For all del, synsing på høyt/lavt nivå av undertegnede)

Ja, om det skulle stemme at vi gikk for han her på bekostning av Zaniolo, i panikk. Og uten at Conte var inneforstått med det/enig i vurderingene - så er det mildt sagt uheldig.

Nå forstår jeg ikke helt denne selv, men synes ikke man skal «henge seg» veldig mye opp i om han var Contes førstevalg eller ikke.

Salah var Klopps fjerdevalg.

https://www.teamtalk.com/news/liverpool-record-signing-mo-salah-was-jurgen-klopps-4th-choice

Selvsagt prøver man å få tak i sine førstevalg, men tviler på at Conte «må» ha bare førstevalg. Han er vant til å jobbe under en SD - og alle må inngå kompromiss. Selv City som ikke klarte å få Maguire 😆

Samtidig har ikke Conte akkurat vist en voldsom iver etter å jobbe med de spillerne han ikke vil ha.

Her er det uansett lett å se begge sider. Hvorfor skal Conte få Zaniolo hvis han selv ikke viser noen særlig vilje til å bli værende over sommeren? Med Danjuma får vi en spiller som er billigere og isolert sett har prestert bedre siste 1,5 året. Kontra en spiller som er skadeutsatt.

Så synes jeg jo mitt om at vi nok en gang kjøper en ving som virker opplagt best på venstre. Etterlater fortsatt et stort kreativt hull om Deki blir skada igjen. Prisen å betale for å være opportunistiske fremfor å hente det man faktisk trenger kanskje. Men en sjelden gang har man jo flaks og treffer gull og!

Nja. Har han det?

Lenglet var samme historien.

Spence er selvsagt eksemplet. Gil fikk jo spille litt plutselig. Så tydelig Conte har jobbet med han. Samme med Sarr.

Simply put, the 25-year-old Netherlands international is an absolute bullet of a footballer and he could, in theory, make Antonio Conte’s side a lot more devastating in attack.

According to Speedsdb.com, which measures a players’ pace, Danjuma has a top speed of 34 kilometres per hour.

For context, Son Heung-min, who is likely Spurs’ quickest attacking outlet, is only marginally quicker, clocking a top speed of 34.30 kilometres per hour [Speedsdb.com].

Danjuma is predominantly a number nine [Transfermarkt] and although he won’t be playing ahead of Harry Kane very regularly, he can play on either wing too.

And the speed that he brings to this Tottenham side is likely to make them a lot more fearsome than they already are.