Pasningstreffsikkerhet i år.
Romero: 87.3% (3.6 lange baller per kamp)
Dier: 87% (4.6 lange baller per kamp)
Davies: 85.9% (2.1 lange baller per kamp)
Men å hakke på Dier og Davies fører ikke til noen særlig emosjonell reaksjon fra noen brukere. Så det er greit.
Så mener jeg denne diskusjonen er rimelig tapt hvis beviset på at Romero er bedre enn det "noen" (vi vet ikke hvem dette er) påstår er at han er bedre enn folk som Dier, Davies, Sanchez osv. Jeg tror ikke jeg har sett "noen" påstå at Romero ikke er bedre, men jeg blir veldig veldig skuffet om vi ikke snart henter stoppere som er betydelig bedre enn Dier, Davies og co. - selv om det mystisk nok virker vanskelig (og jeg innrømmer glatt at jeg trodde Dier og Davies skulle være bedre i år enn det de har vært - men der har jeg også ei forventning om at Conte og co. vet bedre enn meg).
For at vi skal ta steget opp i toppen så trenger vi Romero til å bli vår van Dijk-lite. For meg er han lengre unna i år enn i fjor fra å være det. Hvorfor vet jeg ikke.
Og han lærer lite. I de siste fem kampene har han fire gule kort. Tre av disse tidlig i kampen.
28
ikke gult
35
23
70
Husker ikke alle situasjonene, men flere tåpelige - som preger han resten av kampen. På slutten i går kan han feks ikke takle fordi han igjen har pådratt seg et, hvis jeg husker riktig, unødvendig gult kort.
Så blir vel dette innlegget tolket som "urettferdig" fordi jeg ikke skriver tilsvarende om de andre der bak?
Jeg ble lenge kritisert for å være for hard mot Davies. Jeg snudde og var veldig positiv til Davies en periode. Startet rundt Mourinho og fortsatte med Conte i fjor. Dier har jeg i mange år ment vært dårlig (elsket han som DM for lenge siden - trodde han skulle bli glimrende - dvs han var etter mitt syn glimrende). Så begynte jeg å snu i fjor da jeg synes han var i snitt veldig god. Likte han også de to kampene jeg så live i høst. Han har litt aura der ute - som få av våre har. Så gikk han etter mitt syn fra å være veldig god til å omtrent bli dårligere enn noen gang. Aner ikke hvorfor.
Så neste sesong håper jeg kun Romero av våre fem bak spiller (hvis man ikke teller Spence). Perisic håper jeg er i troppen, men ikke som førstevalg. Og jeg forventer at Romero hever seg - uansett hvor kontroversielt det er.