For meg er det ikke noe stor sak at TT har vært Chelsea-trener. Det jeg synes er litt merkelig er at Cuti ønsker en trener som:
A) Etter alle solemerker har en personlighet som gjør at han ofte kommer i konflikt (det kan jeg ikke vite om er riktig selvsagt, men hans CV har flere eksempler på brudd med klubber etter konflikter). Han trener vel lag i snitt i 2 år. Kan knapt være tilfeldig - og la oss anta det ikke er fordi han ikke er god nok - hvorfor skulle vi da ønske han i så fall?
B) Ikke spiller spesielt offensiv fotball. Som et eksempel var Mourinhos målsnitt for oss høyere enn TTs målsnitt som Chelseamanger (2.01 vs. 1.98).
Og jeg har ikke noe spesielt imot Tuchel. På sitt beste er hans lag sabla gode (men det kan man si om Conte også). Ei heller noe imot at han er en litt spesiell karakter. Synes det kan være ganske forfriskende til tider. Karen er opplagt intelligent som hjelper på når man skal høre på de snakke - og han er bedre i engelsk enn Mourinho, Pochettino, Conte etc.
Får man en TT hvor alt klaffer. Hvor han finner en eller annen form for harmoni med resten av klubben - så tyder alt på at han er sabla flink. Hvor sannsynlig er det hos oss? Tviler. Tviler enda mer med tanke på spillergruppa. TT liker "motspill" som krever intelligente spillere. Lite som tyder på at vi har en spesiell moden spillergruppe slik sett. Også lite som tyder på at vi ønsker å skulle plutselig bytte ut 10 mann for å tilpasse seg en ny virkelighet med TT.