Om vi ikke var på ballen eller ikke skal jeg ikke mene så mye om. Haaland gikk til Salzburg da opplagt større klubber ønsket han. Lite som tyder på at Dortmund var det største han kunne velge den gang heller. Kjenner ikke til hva Gvardiol har tenkt, men at mange spillere gjør vurderinger som ikke bare handler om å komme til den største klubben raskest mulig tviler jeg ikke på.
RB Leipzig har bygd seg opp et omdømme for et lag som tar spillere videre. Dortmund det samme. Vi ønsker ikke å være en klubb som folk først og fremst ønsker seg fra. Det gjør det allerede vanskeligere å tiltrekke seg yngre. Det andre er at vi ikke akkurat gir mange yngre sjansen. Pochettino sluttet med det og siden har det kun vært sporadisk. Mourinho har vel muligens vært det beste siden Pochettinos siste år. Da er det opplagt at yngre spillere ikke ligger langflate etter å kunne utvikle seg her.
Usikker på hvor mye det vil forandre seg. Så fort vi har noen litt yngre som alternativer begynner mange fans å mase om at bredden ikke er god nok rimelig kjapt.
Betyr ikke at vi aldri kan få tak i en Gvardiol, Modrić etc. igjen selvsagt. Og jeg håper vi forandrer oss litt mer permanent under Ange med tanke på å legge til rette for å la Veliz og andre faktisk få spille. Men det vil ta tid og vi som fans må også da godta at ikke alle på benken etc. er rutinerte klassespillere.