Ser man på hvordan Cityfansen (den store majoriteten) angriper dette i sosiale medier, er det iallefall ikke synd på dem. Snarere fremstår de som et levende eksempel på hvorfor sportsvasking fungerer.
Full forsvarsmodus, alle andre er skurker - ikke dem, de er utsatt for et komplott fordi de andre klubbene er livredde for dem, al-Mubarak har bare haters. Gifs av en gjeng advokater med caption «PL vet ikke hva de har i vente» osv osv. Den norske supporterlederen presterte å si noe sånt som at Tv2 ikke tør å ta i Juventus fordi oljefondet har interesser begge steder.
Så ja, fans har absolutt noe de skulle ha sagt i disse sakene. Jeg synes forsåvidt ikke man skal pålegge noen en «plikt» til å protestere mot denslags, på samme måte som jeg ikke hadde dømt noen her inne om de ble værende hvis QSI kom inn. Men når det blir sånn at en tilsynelatende stor majoritet av fansen oppfører seg som spindoktorer for eierne, synes jeg ærlig talt de fortjener denne smekken like mye. Å ta den tribal fotballgreia over i en diskusjon om det etiske rundt eierskap blir så dumt at jeg ikke har ord.
Så er det selvfølgelig skikkelig synd for den stille minoriteten som har mista klubben sin, men mange av dem har nok mista interessen for lengst likevel.