Ganske mye plass mellom Leeds og det å vinne trofeer. At de skal ende opp i League One har jeg liten tro på. Men jeg har også veldig liten tro på at det der er veien til å vinne for en klubb som Chelsea.
City tok steget virkelig opp hva gjelder pengebruk sommeren 2015.
2015: De Bruyne, Sterling, Otamendi
2016: Stones, Sane, Jesus, Gundogan, Bravo, Nolito
2017: Laporte, Mendy, Walker, B. Silva, Ederson, Danilo
Først i 17/18 at de vant ligaen.
Vanskelig å sammenligne år og motstand, men vil påstå at 17/18 hadde lavere konkurranse enn nå. Det var før Liverpool ble gode. Mourinho endte opp på andre med United, mens vi tok tredjeplassen.
Det var da City som brukte uhorvelig mye penger i 3 år - samt hentet Guardiola i 2016.
Kan Chelsea gjøre det samme når de skal konkurrere mot City? De er "heldige" i den forstand at Liverpool nok er ferdige som topplag for denne gang. Så får man se om Arsenal er et blaff eller noe mer permanent. Samt at det er litt vanskelig å si om United er på gang med noe eller ikke. Jeg vil sette oss i samme kategori.
Så er jeg usikker på om det å vinne er nok for Chelsea til å kunne håndtere de kostnadene de har tatt på seg. CL-penger betyr selvsagt mye, men er begrenset hvor mye mer penger Chelsea nå tjener på å gjøre det godt på banen. De vil uansett ikke nå samme inntekter som de største. Og for oss blir det veldig spennende å se hvor mye penger vi begynner å dra inn på Beyonce, NFL etc.