Umulig å være uenig, men hvis vi hadde hatt en flust med gode unge spillere som hadde blomstret nå hadde vi vel vært bedre enn femte - man måtte i så fall ha fjernet noen av våre andre.
Jeg skal ikke forsvare Contes bruk (eller mangel på bruk) av folk som Gil, Spence, Skipp (delvis - hatt mye uflaks med skader), Sarr etc. De har etter mitt syn opplagt fått spille for lite (en ting er om vi ville vært bedre på kort sikt, men da også med tanke på litt lengre sikt - "plutselig" så blomstrer en av disse - tross alt fire veldig store talenter før de havnet under Conte). Men synes det igjen er kanskje er litt overdrevet hvor dårlig det er.
Emerson, Kulusevski, Sessegnon og Skipp (før skaden) har fått mye tillit. Så er det bare Kulusevski som virkelig har tatt plassen. Det kunne ha sett en del bedre ut hvis Emerson og Sessegnon faktisk hadde vært gode. Der er heller problemet at de to har spilt for mye. Da blir det fort at man som fan leter etter neste "shiny new toy". Alltid slik, både med unge og gamle, at når ting ikke går bra så har man en tendens til å mene at de som ikke spiller plutselig er blitt bedre igjen (der inkluderer jeg meg selv).
Det som irriterer meg, og sannsynligvis de fleste her inne, er at feks folk som Gil og Tanganga ikke blir holdt litt "varm" - slik at når de plutselig må starte grunnet skader så har de litt grunnlag for å faktisk kunne prestere. Selv rutinerte folk trenger tid for å spille seg varm. Perisic kjenner Conte ut og inn, men enda føles det ut som han leter litt etter å finne ting hos oss. Da kan man ikke forvente at folk som Gil plutselig skal være så veldig gode.