Aston villa er lett å score på. Det er bare å gi de en corner

Van nistelroy ferdig i manure. Mangler bare en svak start av nye manageren så er de i gang igjen. Vet ikke begrunnelsen men kan se for meg han ville vært et forstyrrende element dersom det ikke går veien med Amorin. Han gav seg på topp da får'n si.

OsvaldoArdiles Nei, jeg er ikke overbevist om at Ange er rett mann lengre, for mye som skurrer og en god del av "hans" spillere leverer ikke det man bør kunne forvente i en klubb som Tottenham. Spesielt med tanke på hva som er brukt av ressurser for å hente dem.

Ruud virker til å ha litt aura, men det blir omtrent fullstendig lotto. Han kan være Gary Neville eller Guardiola. Nesten umulig å vurdere (selv om han med PSV muligens beviste nok til å ikke være Neville i alle fall).

Så er det forsåvidt stort sett mye lotto når man ansetter folk. Klopp leverte alltid. Guardiola har vel gjort det, men han har også tatt over klubber hvor det nesten er umulig å ikke ha noen form for suksess hvis man er god+. Vi trodde Conte "alltid" leverte, men det gjorde han ikke helt. Da begynner lista å bli tynn over folk man bare vet vil levere hvis de henter han.

Betyr ikke at man bare kan kaste inn hva som helst, men Alonso er vel den som kanskje har levert best i forhold til ressurser de siste 2 årene. Han hadde mindre erfaring enn Ruud da han tok over i Leverkusen.

10 dager senere

Fikk med meg noen glimt av Southampton - Liverpool. Skulle Southampton hatt straffe da Kelleher meide ned Armstrong? Og da Liverpool fikk sin straffe, gikk ikke ballen i kroppen først, så i armen? 🤔

Var vel ganske tvilsom Southampton sin straffe også.

Southampton det dårligste laget jeg har sett i PL i år forøvrig. Ikke at det er spesielt nytenkende å påpeke.

Mabbutt
        Gikk i deres disfavør ihvertfall, synes handsen var grei siden det var såpass lang avstand og selv om den traff kassa først så bruker han handa uten noen andres involveringer. Men Soton burde fått straffe på den situasjonen hvor keeper meier han ned.

Gledelig å se United med flat femmer bak 😂

Så kun siste 30 av United skikkelig (bruddstykker før), men finnes det en eneste spiller i det laget jeg virkelig hadde ønsket meg i Tottenham? Jeg mener ikke alle er dårlige, men når begge lag er skadefrie er det noen jeg tenker - han skulle jeg gjerne ha hatt?

Shaw er bedre enn Udogie, men Shaw er alltid skadet - og jeg har fortsatt stor tro på at Udogie skal bli veldig god.

Ugarte er muligens bedre enn Bissouma/Bentancur i den rollen - kjenner han ikke godt nok til å si.

Fernandes, hvis man glemmer hvor ufordragelig han til tider er, er god, og noen ganger fryktelig god, men hadde jeg byttet bort Kulusevski mot han? Nei. Og hvis Maddison kan spille i nærheten av det han gjorde mot City hadde jeg ikke byttet han mot Fernandes heller. Samtidig kan jeg se at de fleste nøytrale nok hadde byttet Fernandes i alle fall mot Maddison.

Jeg liker Garnacho, men som Johnson uferdig. Rashford er bedre enn begge når han er god, men så ufattelig frustrerende type. Sløv igjen mot Ipswich hvor han rett og slett ikke orker å presse.

Fra alle de andre "store" lagene finnes det flere spillere jeg klart hadde tatt. Men ikke sant fra United.

Samtidig er fotball et lagspill. Hadde vi spilt som mot City i en større andel av våre kamper hadde vi vært på andreplass nå - og en reell tittelutfordrer. Hadde vi spilt som mot Ipswich og CP hadde vi måtte kjempe for å berge plassen. Altså kan man ikke så enkelt si ved å snakke om enkeltspillere hvor godt/dårlig et lag er. Men tror United har en lang lang vei å gå. Enda lengre ettersom ganske mange som Casemiro, Eriksen etc. rett og slett aldri vil passe Amorin. Også skeptisk til at man har backene han trenger. Amorin trenger Porro. Shaw var kanskje en riktig type for noen år siden, men tror ikke det lengre. Også veldig usikker på om folk som Maguire og de Ligt vil være riktige. Selv om begge har spilt mye i treer - klarer de å spille i en treer som skal stå høyt?

Forsåvidt glad for at VAR dømmer på mindre, men hva er begrunnelsen her?

Overrasket over at Newcastle ikke har blitt bedre egentlig. Har hatt en bra trener etter min mening i flere år nå og de mangler ikke penger. Taper mot West ham hjemme på st.james ikveld. Neppe særlig populært blant hjemmefansen

Madball

Tror det først og fremt handler om mangel på ambisjon fra deres eiere.