To ting som gjør meg litt optimistisk.
1) Mange dager mellom kampene. Da vi spilte godt i fjor var det stort sett da vi hadde en kamp i uka. Nå har vi fra tirsdag til søndag (selv om det selvsagt var tirsdag kveld). Ikke full uke, men bedre enn hva vi stort sett har hatt i det siste. Og det er cup i midtuka - noe jeg tror Conte og klubben gir en lang "#%"%" i - så ingen "sparer" seg for ligacupen.
2) Liverpool har mange av de samme problemene som oss - bare enda verre. Tror det er enklere for oss å møte et "storlag" i problemer enn et mindre lag med høy selvtillit.
Det som gjør meg pesimistisk er:
1) Liverpool på sitt beste er et ganske mye bedre lag.
2) Så langt når vi har møtt gode lag har vi ikke hatt sjans i år.
3) De kampene man forventer at vi hever oss - så gjør vi det motsatte.
Skulle jeg fordelt prosenter vil det bli 25/35/40 eller noe slik. Jeg forventer at det blir jevnt. Det finnes en sjanse for at vi blir fullstendig dominert, men egentlig ingen sjanse for at vi dominerer Liverpool. Vår beste sjanse til å vinne kommer gjennom dødball eller et glimt av genialitet - da egentlig bare fra Kane - ettersom Son og Kulusevski er ute. Folk som Emerson, Sessegnon, Doherty eller Perisic (annet enn fra dødball) vil heller knapt produsere noe "genialt" i åpent spill.