Tottenham Hotspur VS Liverpool

Turnering: Premier League
Når: 6. november 2022 kl 17:30
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Andy Madley
TV: Viasport Premier League, Viaplay

Forventet lagoppstilling:
LLoris
Emerson Dier Lenglet Davies Sessegnon
Bentancur Bissouma Højbjerg
Lucas Kane

Innbyttere: Forster, Sanchez, Gil, Skipp, Perisic, Doherty, White, Tanganga, Austin
Skadet: Richarlison, Kulusevski, Son, Romero(?)
Suspendert:

Motspiller å se opp for: Salah
Forventet resultat: 1-3 (Bentancur)

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Er redd vi trenger hjelp fra høyere makter i denne for å score. Uten Son der oppe så blir det enkelt for Lpool å holde kontroll på Kane (Lucas kan man stort sett ignorere). En gjenganger denne sesongen har vært mål på cornere, men får vi noe særlig med cornere i denne kampen? Og Liverpool har dessuten van Dijk. Og da gjenstår det at Højbjerg eller Bentancur drar opp noe fra hatten.

Håper jeg tar feil 😁

Vi er vel faktisk ganske solide hjemme. Hadde kampen gått på Anfield kunne de vel fått poengene på forhånd så å si. Kjipt det med Son,men det er nok først og fremst for hans egen del hva form gjelder. Ikke sikkert han har vondt av en solid pause heller, få resett'a et par ting til han er tilbake. Trur han er offer for eget enormt press når det kommer til scoringer. Når han kommer tilbake nå er det "tilbake fra skade" og ikke tilbake på banen for at han har blitt banka for å ha spilt ræva i 12 av 14 kamper

Når det kommer til laguttak blir Conte tvinga til å gjøre noen grep og det kan jo slå positivt ut. Jeg synes Bissouma begynner å ligne på noe og han har friske bein. Kanskje han bli hans gjennombrudd i Spurs trøya. Romero tipper jeg ble spart og er klar til denne. Selv om han har vært en blek skygge av seg selv i det siste har jeg trua på at han kan finne god form i en viktig enkeltkamp. Perisic bør spille btw

To ting som gjør meg litt optimistisk.

1) Mange dager mellom kampene. Da vi spilte godt i fjor var det stort sett da vi hadde en kamp i uka. Nå har vi fra tirsdag til søndag (selv om det selvsagt var tirsdag kveld). Ikke full uke, men bedre enn hva vi stort sett har hatt i det siste. Og det er cup i midtuka - noe jeg tror Conte og klubben gir en lang "#%"%" i - så ingen "sparer" seg for ligacupen.

2) Liverpool har mange av de samme problemene som oss - bare enda verre. Tror det er enklere for oss å møte et "storlag" i problemer enn et mindre lag med høy selvtillit.

Det som gjør meg pesimistisk er:

1) Liverpool på sitt beste er et ganske mye bedre lag.

2) Så langt når vi har møtt gode lag har vi ikke hatt sjans i år.

3) De kampene man forventer at vi hever oss - så gjør vi det motsatte.

Skulle jeg fordelt prosenter vil det bli 25/35/40 eller noe slik. Jeg forventer at det blir jevnt. Det finnes en sjanse for at vi blir fullstendig dominert, men egentlig ingen sjanse for at vi dominerer Liverpool. Vår beste sjanse til å vinne kommer gjennom dødball eller et glimt av genialitet - da egentlig bare fra Kane - ettersom Son og Kulusevski er ute. Folk som Emerson, Sessegnon, Doherty eller Perisic (annet enn fra dødball) vil heller knapt produsere noe "genialt" i åpent spill.

Romero ryktes ute resten av kampene før VM.

Romero er knapt noe tap - slik han har spilt i det siste. Marginalt vil jeg si - mest fordi Sanchez har vært så dårlig. Ekstremt viktig at han får tid til å få orden på kroppen - selv om det er synd han vil få mye slitasje i VM (også mye erfaring - som er bra på sikt riktignok).

Er ikke mange kampene siden Romero var helt enorm. Var det Everton? Gapet ned til Sanchez er uansett alt for stort.

Slitasje begynner å bli fellesnevneren for troppen vår. Uheldig at Conte ikke begynte å "rotere" før han måtte...

(Edit: sånn sett redd for Højbjerg og Kane også)

• Cuti svarte på dette.

Knut Ja, merkelig at alle andre skjønner at det er lurt å rotere litt. Vi betaler prisen for det nå.

Jeg elsker Romero og jeg trodde at han skulle bli verdensklasse i år. Kan ikke huske at han har vært enorm i noen kamp etter sommerferien - selv om han ikke har vært ubrukelig i alle kampene heller. Noe er opplagt feil. Og desto lengre han spiller når ting ikke fungerer desto vanskeligere tror jeg det kan bli å komme tilbake på sporet igjen.

Vi vinner denne!

Håper på følgende lag:

Lloris

Dier, Lenglet, Davies

Royal, Betancur, Højbjerg, Perisic

Moura, Kane, Gil

Dette er en slik kamp hvor jeg har store forventninger til seier, men høyst forberedt på tap. Min opplevelse er at vi er kjempe dyktige til å gi lag som mangler selvtillit en boost når de spiller mot oss (sikkert en usaklig opplevelse, men dog).
    Liverpool har levert mye rart i det siste, men er overbevist om at de leverer mot oss.
    Den taktikken vi har kjørt i det siste med press på 20m tror jeg vil gå åt skogen mot Liverpool. Vi kommer til å bli løpt i senk.
    Så kan det jo være at vi har dagen, holder stand, putter et kontringsmål, Liverpool går i mental oppløsning og vi vinner kampen.
    Alt er mulig. COYS!

Liverpool har vært under pari så langt selvfølgelig, men veldig opp og ned, ikke helt jevnt dårlig. Så, gjett når de får oppturen sin 🙄

Er jo sjokkerende dårlig. Og blir ikke bedre av at Emerson og evt Lucas spiller isteden for Doherty og Gil. Enda verre hvis Perisic ender opp som ving og Sessegnon kommer inn.

Hadde vært spennende å sett Giil fra start. Selvfølgelig. Men en redd han blir for lett sånn som vi spiller, dvs at vi er konstant under press.

Klarer ikke å se at Gil kan være dårligere enn en Lucas som fysisk minner mer om Ndombele enn en PL-spiller.

Nja. Lucas var skada lenge og synes han bærer litt preg av det, men synes han gjør jobben defensivt selv om han blir like lett skrubbet bort som Giil muligens