Dougie
Delvis enig. Så synes jeg han har levert litt bedre hva gjelder å utvikle enkeltspillere enn hva man noen ganger kanskje tenker når man hører på hans retorikk. Det merkelige er at det er ikke unge, men litt «middelaldrende» spillere han har utviklet mest.
Dier: til tross for hans dårligere spill i det siste har han blitt stabilt mye bedre under Conte. Fortsatt ikke like god som da han var en ung DM, men aldri vært bedre over tid som stopper.
Davies: merkelig nok mistet plassen, men levert generelt veldig bra som stopper. Oppturen startet riktignok under Mourinho.
Højbjerg: var veldig god før Conte også, men fått et gir til. Spesielt offensivt. Rett og slett blir veldig veldig god.
Bentancur: ganske lik Højbjerg. Ramlet litt ut av det for Juventus. Tilbake på sporet nå og muligens bedre enn noen gang.
Kulusevski: litt vanskelig å si hvor mye som er Contes skyld. Leverte bra fra dag 1 hos oss, men vanskelig å ikke gi Conte litt ære.
Sessegnon: ikke akkurat min favorittspiller, men mindre dårlig under Conte. Fortsatt ikke god nok etter mitt syn. Slik sett mest irriterende at Conte gir han så mange sjanser, men uansett bedre enn før.
Så er det samtidig rimelig «sykt» at Liverpool kan avslutte kampen i går med en på 17, en på 18 og en på 19, mens vi klarer å gjøre et helt bytte.
Jeg tror det er en veldig lite smart måte å drifte en tropp på over tid. Jeg tror alle tropper trenger unge folk som føler de kan få en sjanse. At det skaper en riktig energi inn i en tropp.