Langt ifra vår verste kamp under Conte, synes vi spilte til dels med bra energi, og vi hadde vel 11 avslutninger før Newcastle, nå var mye av det relativt ufarlige langskudd og halvsjanser, men likevel...
Royal og Betancur var av våre bedre i går, selvom Royal nok ikke er riktig type for vår taktikk, skryt der det hører hjemme. Bissouma tilførte lite eller ingenting, og Son, du verden... Går det an å bruke lengre tid på å få kontroll på ballen? Vi trenger sårt flere strenger å spille på framme. For ikke å snakke om distribusjonen til Lloris.
Utover kampen så jeg igjen tegn på det samme som jeg mente mot Utd, linken mellom midtbane, backer og angripere. Nå spilte vi ikke med de samme backene, så der var det forandring uten at det hjalp nevneverdig. Det kan for meg se ut som at Son og Kane ikke er så gode til å gjøre seg spillbare det framme, synes å se at det er en helt annen bevegelse på angriperne til både Newcastle og Manchester United når vi spiller mot dem. For øyeblikket ser det ikke så vanskelig ut å forsvare seg mot våre to der fremme. Litt rart, for tidligere har de to vært verdensklasse...
Når det er sagt, vi taper kampen på defensive tabber. Det blir man fort straffet for i PL.