Tottenham Hotspur VS Eintracht Frankfurt

Turnering: Champions League
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Når: 12. oktober 2022 kl 21:00
Dommer: ?
TV: TV2 Sport Premium

Forventet lagoppstilling:
LLoris
Emerson Romero Dier Davies Perisic
Bentancur Højbjerg
Richarlison Kane Son

Innbyttere: Forster, Lenglet, Doherty, Spence, Sanchez, Sessegnon, Bissouma, Skipp, Gil
Skadet: Moura, Tanganga(?), Kulusevski(?), Kane(?)
Suspendert: Ingen

Motspiller å se opp for: Götze
Forventet resultat: 2-1 (Kane x 2)

Hvem vinner?

Denne avstemningen er avsluttet.

Klarte på merkelig vis å ende opp med jobb i London til denne 😁 det sprø var at det ikke var planlagt slik en gang (måtte egentlig reise igjen på kvelden, men ikke pga meg men andre blir det reise videre torsdag isteden).

Så er min statistikk på CL-kamper skremmende. Sett fire. Vunnet en (gikk riktignok videre mot Milan selv med U).

Vet ikke om høydaren var mot Monaco eller Leverkusen. Frykter jo noe litt tilsvarende her. Selv om det burde være OK sjanser her. Frankfurt er helt klart ikke noe stort lag.

Flyr over jeg også - må få med meg en CL-kamp live før vi ryker ut 😅

Trur vi tar denne. Conte ser det vi ser . Tross alt. Han skjønner nok hva som må til. Kvaliteten i enkeltspillerene våre sørger for at vi får det vi trenger i denne kampen. Vi bør ha en del friske bein etter et par uker hvor det blei hvile på en del av spillerne våre.

Tipper det blir laget til trådstarter men Lenglet for Davies og at Conte som spådd går tilbake til 3-4-3 som i bortekampen. Det fungerte vel egentlig ganska bra mtp at vi skapte en hel del ila kampen og heller ikke ble helt overkjørt på midten. Da får vi også litt fordeling av belastning mtp at Lenglet, Royal, Perisic og Ricchy ikke startet i helga. Det begynner vel også å bli litt viktig med to kamper pr uke en lang periode. Lucas tilbake er veldig bra! Ikke at han er bankers noe sted men bra å ha noe å sette inn der fremme mot slutten. Ser Deki også nærmer seg og da har vi etterhvert litt rulleringsmuligeter på topp også.

Er litt bekymret for «sentrallinja» Dier, Højbjerg og Kane som spiller alt. En skade her og vi er øyeblikkelig svekket.

Føler dette er en must win for oss. Å ikke ta seg videre med denne relativt enkle gruppa ville vært enorm nedtur og jeg er usikker på hvordan Conte hadde takla det mtp hans fremtid i klubben. Selv med bra resultater totalt sett denne sesongen sitter vi vel alle og venter på at det skal løsne offensivt og at vi er overlegne mot brukbar og god motstand. I ligaen er 4 av 6 seire kommet mot bottom 4 i PL (de to siste er Fulham og Brighton) og vi har virkelig helt til gode å prestere i de store kampene. Så jeg håper morgendagens kamp blir et vendepunkt. Tross alt CL.

PS til Schism: takk for at du rippet opp i Leverkusen på Wembley. Dette var min største live skuffelse med Tottenham.

Osvaldo jeg er usikker på hvordan Conte hadde takla det mtp hans fremtid i klubben.

Må ikke i så fall Conte ta mye av skylden?

Selv om Haifa, FCK osv beviser nok engang at man ikke bare vinner kamper i CL - så ville det vært rimelig tragisk å ikke gå videre fra denne gruppa (selv om vi skal ha enormt mye flaks for å ikke ryke tidlig senere).

Jeg håper virkelig ikke Conte tenker så kortsiktig som mange fans gjør rundt hans situasjon hos oss. Selv om jeg egentlig antar begge parter kunne vært greit fornøyd med at Conte drar hvis resultatene uteblir. Hvis man ikke får resultater med Conte er det ikke mye igjen (selv om jeg forventer at vi skal bedre underholdningsverdien noe i forhold til akkurat de siste mndene når vi forhåpentligvis får litt mer sving på ting).

Schism

Jo han må ta største del av skylden om vi mislykkes i denne gruppa. Er redd han tenker kortsiktig hvis han merker at han er langt unna å vinne noe her, siden han er vant til å skape vinnerlag rimelig raskt. Men jeg vet ikke, derfor skriver jeg at jeg er usikker.

Selv tenker jeg langsiktig med Conte og håper han blir i minst 5 år selv om det ikke skulle bli en bøtte på oss denne sesongen heller.

Tilbake til omtrent fast ellever. Må si jeg begynner å bli frustrert over hvor lite det roteres. Nå skulle jo troppen vår være klar for det. Son og Kane har vel spilt absolutt alt feks.

Greit nok at Conte kanskje ikke anser enkelte spillere for klare - enten det er taktisk eller fysisk, men hvis man aldri får noen muligheter blir det jo sjanseløst.

En kar som Skipp feks hadde jeg trodd skulle spille mye mer denne sesongen. Hadde en så vanvittig bra progress fra lånet i Norwich til å spille seg rett inn hos oss. Var tilogmed bedre enn Højbjerg en periode, selv om sistnevnte i nåværende form nok holder høyere nivå. Potensiale er uansett vanvittig, men bortkasta om han bare sitter på benken. I form er han åpenbart god nok til å få minutter.

Føles litt som Conte gjør politikk i det. Er vel ryktet han har på seg og - skal liksom alltid holde folk up the chain på tå hev. Men nå risikerer han både misnøye i spillergruppa og ikke minst at vi er helt lammet når skadene kommer. For de kommer.

Skulle også gjerne sett litt mer rotasjon på de «faste», men vi er slett ikke videre fra denne gruppa ennå så greit nok at Conte vil kjøre toppa lag her og. Håper i det minste det blir full spiker og at vi dampveivalser over frankfurt og kan spare noen slitne bein de siste 30. synes vi hadde gode tendenser mot disse borte. Satser på 3-0 etter 60 og deretter krabbegir med rotasjon på de som har spilt mest😀

• Cuti svarte på dette.

Generelt enig, men synes Skipp er et dårlig eksempel. Forståelig at det tar tid med skadene han har hatt. Ikke bare bare å komme seg opp på fysisk nivå. Skipp får noen minutter og «plutselig» starter han. Skipp og Richarlison/Kulusevski er vel blant de Conte faktisk stoler på. Lenglet er vel på den lista også nå. Og Conte har tre backer han liker.

Da er vi tilbake i den samme gamle tralten, når det kommer til lagoppstilling.
        Håper spillet sitter litt.

Hawaii bak ja... Er det mulig?? Dier med gult kort og gedigen tabbe på 15 min..

Ikke akkurat dampveivals så langt. Dier tilbake til gamle synder, satan så ræva ass