Ars*nal VS Tottenham Hotspur

Turnering: Premier League
Når: 1. oktober 2022 kl 13:30
Stadion: Emirates Stadium (The Library II)
Dommer: Anthony Taylor
TV: Viasport Premier League, Viaplay

Forventet lagoppstilling:
LLoris
Emerson Romero Dier Davies Perisic
Bentancur Højbjerg
Kulusevski Kane Son

Innbyttere: Forster, Lenglet, Richarlison, Doherty, Sanchez, Sessegnon, Bissouma, Gil, Moura, Skipp
Skadet: Lloris(?), Moura(?), Davies(?), Perisic(?)
Suspendert: Ingen

Motspiller å se opp for: Oedegaard
Forventet resultat: 1-2 (Kane, Son)

Hvem vinner NLD?

Denne avstemningen er avsluttet.

Denne trur eg er berre å avskrive. Har ingen tru på at vi klarar å hente noko her. Trur på knepent tap.

Blir nok en litt annerledes kamp enn de siste. Arsenal vil nesten garantert dominere, men får håpe vi klarer å forsvare oss bra. Da kan jo alt skje.

Jeg tenker at kampen blir tøff, men at vi kan ha sjans pga et potensielt vendepunkt hos Son fra forrige kamp samt Kane sin hodestyrke på dødball. Om Lloris skulle være skadet/kjenne på noe så tror jeg vi sliter.

Hjelper selvsagt på selvtilliten til Son at han skårer, men han klarte fortsatt ikke å føre ballen skikkelig. Slik kan selvsagt fort forandre seg når man kommer i "sonen" igjen.

Tror det er ganske forutsigbart hvordan denne kampen spilles. Vi blir lave. Arsenal presser på. Kan vi klare å forsvare oss dypt? Selvsagt ikke umulig. Ikke slik at Arsenal bare spiller ut alle lag som forsvarer seg dypt. Kan vi få til ei kontring eller to med Kane, Son og Kulusevski/Richarlison? Også opplagt at vi kan.

Slipper vi inn 1-0 ganske tidlig klarer jeg ikke å se hvordan vi skal klare å komme tilbake. Må bli som mot Chelsea at vi flakser til noe i så fall.

Er vel få som tror vi er spesielt gode nå, men jeg tror vi er dårligere enn de fleste tror (uten at jeg egentlig vet hva folk tror selvsagt). Jeg har egentlig gått fra å tro at dette laget har et veldig veldig høyt potensial til å være litt skremt hvor langt unna vi er. Så satser jeg på at det "klikker" før eller senere. Ettersom vi bortsett fra backene egentlig har et veldig solid lag nå. Og det er ikke slik at man må ha 11 fantastiske spillere på banen til enhver tid for å spille bra. De færreste lag har det uansett.

Hvem er guttene og hvem er mennene?

Er veldig enig med @Schism i at nivået på fotballen vår er skremmende svak og at vi er dårligere enn hva tabellen tilsier.

Når det er sagt tror jeg Arse sin Pep light-stil står godt til vår kontringsbaserte fotball.

Cuti
    Ikke uenig, men føler det der kan slå litt begge veier og. Arsenal vært veldig gode til å presse høyt så langt - tatt store steg der med Jesus inn. Dette er noe vi tidvis sliter voldsomt med.

Romero (og potenIelt Lenglet) er vel den eneste som behersker å spille av press sånn nogenlunde. Lloris og Sanchez er katastrofe der, Dier og Davies kan også spille på seg problemer. Om Sanchez mot formodning skulle starte, kan jeg ikke skjønne hvordan vi skal få med oss noe annet enn ved ren og skjær flaks.

Romero starter nok så lenge han ikke blir skadet på samling igjen. Kan fort være Lenglet starter også. Uansett så kommer vi til å ha lite ball i denne kampen også, som vi har i de fleste kamper. Oppskrifta vår er rimelig forutsigbar - det blir gjennom brudd og overganger vi skal skape noe. Samt dødballer bør vi være brukbare på i og med at vi er det høyeste laget i PL.

Ikke uenig i at folk som Lenglet og Romero individuelt har bedre ferdigheter hva gjelder å stå av press, men det handler også veldig mye om hva som skjer høyere i banen. Når skal Son klare å motta en ball igjen osv? Klarer vi strukturelt å gi mannen med ballen gode alternativer? Akkurat nå ser alle våre spillere dårlig ut med ball - da er det noe strukturelt som er galt - ikke bare at spillere som Sanchez har klare svakheter.

Håper på høy intensitet, mye kriging, litt Championship. Trur vi kan dominere fysisk.

Jeg mener ikke dette sarkastisk eller frekt, men hvorfor tror du det?

Kan ikke huske sist jeg fikk følelsen av å dominere et lag gjennom kriging og fysikk. Selv om vi er et usedvanlig høyt og sterkt lag nå egentlig. Litt merkelig egentlig.

Snakker om å få kampen inn i et 'rotete' spor med mye dueller og fysisk spill. I den sammenheng tror jeg vi kan være det sterkeste laget, ikke minst ved våre to sentrale på midten.
    Ligge kompakt, nekte rom, jobbe som bikkjer og vinne dueller.
    Altså egentlig det stikk motsatte av hva Spurs tradisjonelt har stått for.

Under Mourinho hadde vi muligens noen slike kamper. Under Pochettino definitivt. Dvs ble kanskje ikke rotete, men hvor vi dominerte kampen gjennom aggressivitet. Merkelig nok var det det Conte også var kjent for i Chelsea. Under Nuno den ene berømte City-kampen.

Kan jo skje at Conte vil overraske, men jeg tror på veldig dypt forsvar hvor vi vil føles passive. Var vel slik i hjemmekampen i fjor hvis jeg husker riktig hvor man egentlig bare lar Arsenal slå innlegg fordi de normalt ikke er sterke nok i lufta. Så håper man på kontringer. Problemet er at vi på ingen måte er like gode på kontringer nå av en eller annen grunn. Det sitter bare ikke som det har gjort. Håper at Kulusevski starter om ikke annet da han virker til å hjelpe litt der, mens Richarlison gjør seg best som innhopper.

Ikke at jeg nødvendigvis er uenig i vurderingen av hvem som bør starte av Deki og Rich, men Deki tilfører en ny dimensjon om han kommer inn - særlig mot et slitent forsvar. Kan være kjekt hvis man har spilt seg litt fast. Richarlison er litt mer av "samme ulla" om det gir mening.

Kommer vel litt an på hvilken taktikk man lander på og hvordan man tror kampbildet blir.
    Rich har kapasitet og er god på å jage ball, men langt unna Kulu i kontringsfasen. Samtidig frykter jeg at både Rich og og Romero fort kan bli heite i et slikt oppgjør, på godt og vondt. Blir det tidlig gult er det bare å bytte 😀

Synes man kan si det samme med Richarlison. At hans største verdi er hans energi mot slitne lag. Kulusevski er god mot friske forsvar også.

For meg er det så stor klasseforskjell mellom de to - at selv om folk som Kulusevski og Son også har stor nytte som innbyttere så er de så mye bedre enn Richarlison hva gjelder generelt spill at de hovedsaklig bør starte når de er friske i store kamper.

Så kan det være at Richarlison går på en "streak" litt som Lucas. Eller at folk som Son får en svak periode som han har hatt. Antar Kulusevski vil få en svakere periode før eller senere også. Men akkurat nå - som Son kanskje er i gang igjen er det for meg klart at Richarlison er en betydelig dårligere spiller enn de tre andre - selv om han også er god (bare at de tre andre er veldig gode).