Lede 6-2 etter en ræva første omgang 😮

Latterlig godt innhopp, men nå er eiktignok leicester helt i oppløsning.

Synes bissouma også har hatt et bra innhopp. Håper han får flere sjanser fremover

Må helt ærlig si at dette er alt annet enn det jeg forventet i dag. Trodde Leicester skulle vinne denne men jeg tok veldig gledelig feil.

Kan ikke skjønne annet enn at Rodgers er ferdig snart - rakner fullstendig her. Bør være mulig å få mer ut av det mannskapet, noe de tross alt viser i store deler av kampen.

Vanskelig å komme utenom Son, men synes byttet til 352 og Bissouma inn er nesten like mye game changer. Tar kontrollen på en fullstendig kaotisk match.

Super av Son, men unødvendig sur og hysjer til publikum. Altså, vi snakker om verdens blideste mann. Skjønner at han har vært frustrert men var benket av en grunn. Regner med at han innerst inne skjønner det.

Kungreke
    Vi får satse på det 🙂 At det var mot pressen mener jeg. At han egentlig liker fansen er helt sikkert

Kungreke

Ikke at de er like, men hjelpe meg for en klasseforskjell vs Richarlison når man ser de live (ikke at en kamp selvsagt viser alt).

Fruen var veldig fornøyd. Jeg vet ikke om jeg er glad eller frustrert. Blanding. En av de merkeligste kampene jeg har sett med tanke på prestasjon vs resultat.

Schism Richy er en helt annen type spiller som har helt andre styrker så føler ikke sammenligningen blir helt rettferdig. Men jeg ser absolutt poenget ditt, samtidig, i en begredelig Marseille kamp viser Richy at han har noe ingen av de andre tre har. Føler de fire angrepsspillerne våre utfyller hverandre godt og det er bare bra for framtida.

Ja. Jeg skal ikke si at Richarlison aldri kan bli bra fordi jeg har sett han en gang live (hvor han var særs svak), men skremmende hvordan han mangler helt grunnleggende ferdigheter. Teknisk er det mye rart. Taktisk er det til tider helt på jordet. Han prøver ting som aldri kan lykkes. På TV kan det være vanskelig å
      se hvorfor det er dumt ettersom man ikke ser hvor alle andre er på banen, men live er det bare «hva i helvete er det han gjør?».

Dier er et eksempel på en kar hvor jeg har tenkt lignende ting tidligere, men som i alle fall i går fremsto nærmest perfekt taktisk. Og han man stolte på kunne holde hodet kaldt defensivt (sammen med nevnte Højbjerg, Kulusevski og Kane - Bentancur ble også bedre slik sett i andre).

Håper vi prøver 3-5–2 fremover med Kulusevski som vingback. Jeg har kritisert Sessegnon mye. Så gitt han en del skryt for fremskrittene han har gjort, men å se han live var helt sjokkerende. Igjen - en kamp - men han gjør alt feil offensivt rent taktisk. Løper i feil rom, med feil timing osv. Perisic er naturlignok milevis bedre der, men sliter opplagt fysisk. Emerson. Med ball er han akkurat like sjanseløs med ball som på tv. Så jeg tror Kulusevski (som er motsatt - taktisk offensivt er han omtrent prikkfri) på høyre og Perisic på venstre er det beste vi kan få til nå. Med Emerson og Sessegnon blir det snart mye tap er min spådom.

Ja Sessegnon var grusom i går. Spesielt defansivt kom det frem, hvo han ikke klarte å kontrollere rommet/motspilleren. Deilig å se Bentancur så aggresiv som fører til to mål i andre omgang. Og selvfølgelig vanvittig deilig å se det løsne for Son. Håper at han bygger på det for han har vært nede. Fordet om det ble tre mål på han, så man i noen situasjoner at det var en spiller som har slitt. F eks når han utfordrer spillere så tror ikke han på det selv engang.

Synes andre omgang var bra. Spesielt etter Conte setter på Bissouma. Hvis vi klarer å forbedre grunnspillet vårt, så ser dette utrolig spennende ut. For tror og håper vi har ennå mer å gå på.

Leste forresten akkurat nå at sist vi hadde så god sesongstart så endte vi på andreplass, bak chelsea ledet av Conte 🙂

Litt av en kamp.Vi får en dårlig start, men skal ikke VAR inn i bilde her?
      Så vidt jeg vet så er det ikke straffe når spilleren er på strek (ikke innenfor 16m).

Vi svarer på det og nok en herlig assist av Kulusevski.Dier ordner 2-1, han har virkelig startet bra denne sesongen.Stortrives under Conte.
      Så føler jeg at Leicester tar over med Maddison og Tielemans i spissen.Det blir 2-2 og Leicester er faktisk nærme med å til pause med ledelse..
      Vi hever oss i andre omgang og er mer med i kampen.Vi fikk en drømmestart, bra at Bentancur leser spiller slikt.
      Bissouma kommer inn og da forandrer kampen seg voldsomt.Vi tar kontroll over midtbanen, plutselig er Maddison og Tielemans borte.
      Son kommer inn og han gjør alt perfekt.Komme inn etter 60 og score hattrick er enormt.Flotte mål også, spesielt de to første.Alle kunne se hva de målene betydde for Son.

Liker veldig godt at Conte gjorde forandringer i lagoppstillingen og at han gjorde 4 bytter.Mye av kampen ble snudd til vår fordel etter byttene.
      Vi er har like mange poeng som City 😀.

cjmozart
      Slik var det ikke før, muligens de har endret den regelen

Vi vant 6-2 da, så de må bare ha trøstemålene sine. Det som jeg synes er mest suspekt er at de får ta straffen på nytt, synes egentlig at det burde være ny straffeskytter i de tilfellene der.

Forøvrig har jeg nå etter å ha sett laget live for første gang siden før Korona skjønt litt mer av vårt forsvarsspill. Vi er rett og slett dårlige når vi skal presse høyt. For mange dumme spillere som ikke klarer å låse av slik at vi enkelt blir overspilt. Skjedde flere ganger i første mot Leicester og fra tribunen vises det utrolig godt hvordan Leicester enkelt har spillere som kan frigi dem fra presset. Vi er helt tragisk dårlig der. Som gjør at Conte må spille lavt isteden. Kan Conte så fikse dette? Vanskelig å si. Højbjerg og Dier var de eneste jeg så som prøvde å organisere folk i presset. Lenglet og Bentancur er opplagt smarte nok. Men som lag er vi virkelig ikke gode i den delen.

For meg ble det ganske tydelig at vi ikke kan spille 3-4-3 dessverre. Også ganske tydelig at Bissouma har noe fysisk Højbjerg og Bentancur ikke har. Samtidig som spesielt Højbjerg fint kan spille som nr. 8 og være mye mer skapende enn mange her tror. Hadde et par sjokkerende gode dragninger og før 6-2 gjør han et par veldig bra ting. Bentancur er heller ikke helt natta og jeg tror han er enda bedre i presspillet defensivt som 8’er.

Det åpner også for at folk som er mer angrepsspillere spiller på backene istedenfor folk som Emerson og Sessegnon (som på ingen måte er skapende selv om han skåret mye ett år i Championship).

Schism jeg synes presset vårt er veldig halvveis. Andre lag er aggressive og tett på i presset, mens vi stopper opp et par meter fra motspiller og står og ser på.