Knut
For meg betyr det noe at han har levert noe i alle jobbene de siste 10+ årene (i alle fall på klubbnivå).
Fotball er også ganske merkelig. Emerson er et glimrende eksempel. Nå er det ikke akkurat gitt at han plutselig er blitt god, men hvordan kan en individuell spiller forandre seg så mye? Litt samme med Doherty i fjor som plutselig var god før skaden. Eller Sissoko for noen år siden. Hvor mye av det er tilfeldig? Hvor mye av det er trenerens ansvar? Hadde "plutselig" Son og Dier gjort som Emerson og hevet seg tilbake til sitt maksnivå (eller nære) så hadde vi sett veldig annerledes ut. Er det Contes skyld? Er det tilfeldig? Er det spillernes ansvar? Sannsynligvis en kombinasjon.
Så har Conte skuffet meg (i den grad jeg er istand til å vurdere slikt). De fleste fans er vel enige om at han er litt for sta (mange vil mene alt for sta). For treg til å forandre. Og har sett seg blind på spesielt Dier, men også folk som Sessegnon (mulig han får rett med Emerson - selv om 2-3 kamper ikke helt beviser det enda - og uansett tvilsomt om Emerson blir en strålende vingback).
For meg er det ganske opplagt nå at man som klubb må ta et tøft valg. Enten signerer Conte den kontrakten eller så henter man Pochettino. Milan, West Ham og Chelsea. Jeg tviler vel på om Conte sparkes basert på disse tre kampene, men taper vi alle tre så tror jeg det skjer - i alle fall hvis man taper på Leicester-måten. Vinner vi alle tre vil man igjen snakke om å få han på en lang ny kontrakt.