Så nydelig. Fatter ikke hvordan noen kan tro at det er en god ide å la dette fortsette slik. Ser jo allerede at vi kommer til å vente for lenge til å ta de grep som må tas.
A) Prestasjonsgrupper blir «alltid» preget av den slags usikkerhet - og sjelden på en god måte (Lyn var muligens et unntak for 25 år siden eller når det nå var)
B) Alltid flott når folk blir lei av «intensity»
C) Ikke like overraskende hvis man snakker om kampplaner og muligens treninger (det siste kan jeg ikke vite noe om).
Så ser jeg artikkelen nevner Luis Enrique. Det hadde vært min foretrukne løsning. Jeg liker ikke å gå tilbake til noe og Luis Enrique virker som en veldig spennende manager. Kanskje usannsynlig at han vil til oss, men ikke umulig. Plan B må bli Pochettino. Ser egentlig ingen Plan C. Plan C blir å gamble på noen som ikke har erfaring fra andre store klubber. Det kan selvsagt fungere, men da kan man lure på hvorfor man skulle det isteden for Pochettino?
Det kan nok avhenge en del av hva som skjer med Paratici. Hvis Tottenham støtter han i hans pågående sak i Italia så er jeg redd det blir vanskelig å ansette Pochettino. At det fort kan bli Comolli vs. Jol på nytt. Trenger ikke bli det selvsagt, men for meg virker det som Pochettino trives best når han er den på topp og hvor han jobber med «lojale» folk til han - isteden for å skulle «rapportere» til Paratici. Det blir selvsagt spekulasjon fra min side og det er meget mulig de to passer perfekt sammen. Kan også se hvorfor Paratici helst ikke vil - fordi blir det en konflikt senere mellom han og Pochettino vil det da være han som får sparken.
Hvis Tottenham bestemmer seg for at det som skjer med Paratici er ikke noe klubben kan leve med - så vil det enkleste være å bare gi all makt til Pochettino. Så får Pochettino plukke sitt «team» - inkludert en «hovedspeider».