Meget mulig at Stellini er bedre på kampdagen enn Conte. Men hva ville det egentlig betydd i løpet av en sesong? 1 poeng? Kanskje 3? Umulig å kjøre det eksperimentet så man får nok aldri vite.
Det sagt all ære til Stellini at han ikke i det minste er ubrukelig. Hadde han vært en kar som ingen hadde respektert osv. ville det nok muligens ha gitt utslag den andre veien. Og enig med Dougie - mye tyder på at vi har et samkjørt trenerteam.
Det litt rare med timingen her er hvordan Son og Perisic er ute samtidig som Conte er det. For meg absolutt ingen tvil om at de har kostet oss en del poeng i år. Defensivt er det som natt og dag når man har Davies og Richarlison på venstre vs. Perisic og Son. På samme tid har Romero litt plutselig blitt den spilleren han kan være. Foruten to sløve med ball i går var han omtrent perfekt. Det har han typisk ikke vært før i sesongen.
Så er det Conte som har gjort de valgene - så kan ikke gi det til Stellini. Mulig at Conte har fått litt tid til å vurdere situasjonen på litt avstand har gjort at han har oppdaget det veldig mange fans har sett lenge? Ikke umulig.
Ikke at jeg dermed tror alt er løst. Selv om Emerson nå faktisk er god og Davies er solid defensivt - så blir vi ikke akkurat mer skapende uten i alle fall Perisic. Vi savner også opplagt en Son i form. Nå som vi skal møte en del lag hvor vi må føre kampen er jeg redd vi vil se trege ut og igjen bli stresset av at vi ikke skaper spesielt mye. Selv om vi ganske overbevisende nå har slått Chelsea og West Ham så tror jeg få tenker at vi er et lag som vil kunne snu spesielt mange kamper fremover osv.