Må innrømme at runden var noe av det første jeg tenkte på da jeg forstod at dronningen sang på siste verset.
PL: Manchester City (2) - Tottenham Hotspur (3) 10/9 2022 kl. 18:30 (avlyst)
Jeeeses. Noe så unødvendig.
Norske journalister er virkelig noe for seg selv. Er det «surely» de mener betyr garantert?
Ble ikke utsatt da de to siste kongene døde.
Ikke at det nødvendigvis er så negativt for oss hvis den blir utsatt. Vi skal tross alt til Portugal snart.
Neste runde derimot. Da er jeg ringside!
As a mark of respect, following the passing of Her Majesty, The Queen Elizabeth II earlier today, the EFL has confirmed that its fixtures scheduled for tomorrow evening (Friday 9 September) – Burnley v Norwich City and Tranmere Rovers v Stockport County - have been postponed.
A determination regarding the remainder of this weekend’s scheduled fixtures will be made following a review of the official mourning guidance, in addition to further consultation with DCMS and other sports on Friday morning.
https://www.efl.com/news/2022/september/efl-statement-friday-fixtures-postponed/
- Redigert
Det er isåfall så overkill at jeg ikke har ord.
Samtidig virker City i bedre spilleform en oss for tiden, så kanskje ikke veldig ugunstig for oss at kampen blir utsatt. Da får vi bedre tid til å forberede oss til CL-kamp mot Sporting også.
Ser de diskuterer på engelske forum at man må avlyse begge de neste rundene. Helga etter er det jo begravelse. Jeg klarer ikke helt å få meg til å tro det, men det skal vel avklares før noon i dag tror jeg. Ville jo anta at alt dette allerede egentlig er bestemt. Dødsfallet kunne knapt komme som en overraskelse.
Nå har jeg egeninteresse av at neste kamp spilles ettersom jeg har billett, men hjelpe meg. At man i det heletatt diskuterer å avlyse fotballkamper for et helt naturlig dødsfall. Så er jo Europa blitt det patetiske kontinent de siste 20 årene så lite overrasker lengre.
Kan forøvrig nesten garantere at de vil skylde på manglende politi.
Sorgeperiode etter at eit svingammalt menneske dør av naturlege grunnar. Glimrande. Høyrest jo ikkje ut som Nord Korea i det heile tatt.
- Redigert
En slags markering ville ha vært mer naturlig. Kan til og med være med på at kommende helg kan forsvares - men om det blir 12 dager eller hva det nå snakkes om er det absurd.
Virkelig sjanseløst hvis de velger å avlyse. Pl kan aldri igjen klage på tett kampprogram. Noensinne
- Redigert
Ikke sikkert det ligger helt i deres hender? Politisk avgjørelse?
EDIT:
A decision on the weekend's games will be made on Friday morning, following a discussion with the Department for Culture, Media & Sport.
12 dagers landesorg er nok spikra, myndighetene har en forhåndsplanlagt «protokoll» som de følger. Nå skal dronningen fraktes hit og dit og være tilgjengelig i dagevis for dem som vil ta farvel, før begravelsen på dødsdagen +10 dager, som da vel faller på neste søndag. Helt enig i at opplegget er absurd, men kan forstå at de ikke vil ha fotballkamper på selve begravelsesdagen.
SevenSisters Kan være med på den logikken! Dog ikke at man (mot formodning?) avlyser alt i mellomtiden...
Utfra det som kommer fra myndighetene ser det ut til at kampene kan gå, det stilles ingen krav!
Det er jo kjempebra, med det tette programmet går det heller dårlig om en skulle avlyse to hele runder
- Redigert
Vanligvis er jo Piers en stor nisse, men her har han fine poenger: