Manchester City VS Tottenham Hotspur

Turnering: Premier League
Når: 10. september 2022 kl 18:30
Stadion: Etihad Stadium
Dommer: Michael Oliver
TV: Viasport Premier League, Viasat Ultra HD, Viaplay

Forventet lagoppstilling:
LLoris
Emerson Romero Dier Davies Sessegnon
Bentancur Højbjerg
Richarlison Kane Son

Innbyttere: Forster, Lenglet, Doherty, Kulusevski, Spence, Sanchez, Perisic, Bissouma, Skipp
Skadet: Gil(?), Moura(?)
Suspendert: Ingen

Motspiller å se opp for: Haaland
Forventet resultat: 3-1 (Kane)

#Tottenham #Manchestercity #ManchestercityTottenham

Hvordan går det i Manchester denne lørdagen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Kampene kommer på løpende bånd om dagene. Tipper vi beholder Son på banen også for denne kampen - og at Richarlison og Sessegnon starter.

Er dog redd at dette kan bli braktap uansett.

Jeg trur dette kan bli en ganske kjedelig kamp som City vinner 1-0

City er ikke uslåelige, men de vil heve seg til en "storkamp" som dette er - samt at vi får en dag mindre hvile.

Er ikke slik at vi taper 100 av 100 selvsagt, og jeg tror Citys stil passer oss godt, men under de nevnte omstendighetene tror jeg dette blir et klart tap. Så får man bare håpe at hvis det skjer at man klarer å ta det tapet og komme seg videre. Borte mot City er på en måte sesongens minst viktige kamp (med tanke på poeng). Så har den selvsagt et enormt potensial motsatt vei. Vinner vi denne så vil det selvsagt gi enorm effekt hva gjelder å ha tro på ting. Da vil vi bli tatt seriøst i noen uker som tittelutfodrer.

Citys første reelle test denne sesongen. Jeg tror vi har gode muligheter for å vinne her så lenge forsvaret vårt gjør jobben sin. Hvis vi absorberer presset deres slik at de sliter seg ut tror jeg dette går bra.

Vi slo dem begge gangene i fjor. Tør tippe det er første gang noensinne Spurs har gjort det mot laget som vinner ligaen. Så det er klart at vi står relativt bra til de av en eller annen grunn. Vi begynner å se solide ut bakover i banen så det kan nok fruustrere city. Samtidig er vi ekstremt bra på kontringer

Madball Enig, vi har vært gode til å få resultater mot City i flere sesonger så har liten tro på at Haaland plutselig skal endre dette. Første gang han møter et skikkelig forsvar i år og han har vært usynlig i mange kamper tidligere.

Vi er gode til å absorbere press. Dessverre er vi ikke så god til å hindre innlegg. Slår City ti gode innlegg vil Haaland skåre til slutt. Det er annerledes enn hvordan City tidligere har vært.

Så vil ikke Haaland skåre i alle kamper.

Hyggelig med positivitet, men vi er virkelig ikke spesielt nære City i "snitt". Og vi har enda ikke spilt godt mot noe bra lag i år. Jeg har veldig god tro på at det vil bedre seg utover i sesongen, og tidlig i sesongen kan ting bli ganske "plutselig" bedre, men normalt skjer det mer gradvis.

Definer "godt" spill? Spiller lien rolle om det ser så flott ut, resultatene teller mest. Føler dette er en unstoppable force vs immovable object type kamp. De har kanskje Haaland og Debruyne men vi har nok av slagkraft selv. Selv om vi var dårlige i går viste likevel Richy sin slagkraft.

Hadde vi klart 2-2 mot City basert på prestasjonen mot Chelsea? Det samme mot West Ham? Selv mot Wolverhampton slapp vi til rom og sjanser et bedre lag hadde utnyttet.

I går mot Marseille var det ikke så ille synes jeg. Marseille skapte omtrent ingenting, men de hadde nok "dominans" første 45 til at City vanligvis ville straffet oss.

Jeg mener ikke med "godt" at man nødvendigvis skal dominere alle kamper osv., men for meg opplagt at vi hadde flaks både mot Chelsea og West Ham som ikke tapte. Og over tid vil vi tape slike kamper i snitt hvis vi fortsetter med den type prestasjoner.

Schism Slår City ti gode innlegg vil Haaland skåre til slutt. Det er annerledes enn hvordan City tidligere har vært

Haaland ser maks ut til å trenge 2-3 innlegg for å putte. Blir tøft! Får ihvertfall håpe at vi (Romero) unngår rødt...

Ja. Enig i at de antakeligvis trenger færre enn 10.

Og nå ønsker jeg egentlig ikke å fremstå pessimistisk her. Jeg mener vi har et potensielt veldig veldig bra lag. Vi har etter mitt syn opplagt muligheten til å bli nr. 2 i ligaen. Men jeg må innrømme at jeg hadde forventet mer fremgang enn det vi har sett. Med ball er vi ikke spesielt gode (selv om jeg ikke synes vi er så dårlige som man kunne få inntrykk av i gårsdagens kamptråd).

Og så håper jeg selvsagt at City spiller som mot Villa igjen, men jeg tviler. Som Chelsea tror jeg de hever seg (og håper vi gjør det også selvsagt - selv om vi ikke klarte det mot nevnte Chelsea og WH).

Schism Jeg mener vi har et potensielt veldig veldig bra lag. Vi har etter mitt syn opplagt muligheten til å bli nr. 2 i ligaen.

Helt enig i at vi kan kjempe om andreplass (antakelig med Ars* og Manu). Men jeg tror samtidig at vi er avhengige av at nivået på spillet vårt økes flere hakk fra hva vi har sett så langt, samt at Son finner formen igjen asap.

Schism Og så håper jeg selvsagt at City spiller som mot Villa igjen, men jeg tviler. Som Chelsea tror jeg de hever seg (og håper vi gjør det også selvsagt - selv om vi ikke klarte det mot nevnte Chelsea og WH).

West Ham og Chelsea er alltid vanskelige kamper for oss og selv om vi ikke var spesielt solide i noen av kampene krangler vi til oss viktige poeng i begge tilfellene. Vi slo City to ganger i fjor, vi har styrket stallen men det har de også. Selv om Haaland har scoret mye mål er jeg ikke overbevist om at de er uslåelige, de har som sagt ikke møtt reell motstand enda og har to uavgjorte kamper slik som vi. De slipper omtrent inn like mange mål men scorer flere. Tror vi er ganske jevnt matchet så lenge gutta er på og klarer å absorbere presset til City.

Jeg synes at når man snakker om å "krangle" seg til poeng så blir det litt for "enkelt". Fotball er mye tilfeldigheter. Og ja - over tid så vil gode lag "krangle" seg til mer poeng enn dårlige, men det forandrer ikke at man i enkeltkamper snakker mer om tilfeldigheter hva gjelder den slags enn noe annet. At vi får 2-2 målet mot Chelsea er mest flaks og veldig lite annet. At WH ikke skårer 2-1 på stillingen 1-1 er også mer flaks enn at vi er gode (så er det mulig vi hadde utlignet til 2-2 hvis WH hadde skåret 2-1 selvsagt).

Nå er vi bedre enn vi var under Mourinho det året vi ledet serien, men vi ledet altså serien under Mourinho uten at det nødvendigvis var et tegn på så mye mer enn at vi hadde hatt en del flaks.

Betyr ikke at jeg mener City er uslåelige (som sagt). De var dårlige mot Villa og Newcastle overkjørte de faktisk til tider. Men City er etter mitt syn skyhøye favoritter.

Jeg går og venter på at det skal løsne for Son, dvs litt forenklet sagt at han blir venn med ballen igjen og ikke roter til overgangene våre. Da kan vi ha en fair sjans mot city, men ikke minst komme inn i enn helt annen flyt fremover.

Selvsagt en del andre ting hvor vi har mye å gå på, men akkurat Son føler jeg er en nøkkel som vil løse opp i mye og løfte hele laget. Mulig han ikke får godfølelsen før etter landslagspausen hvor han helt sikkert scorer, men håper Etihad kan bli vendepunktet.

Uavhengig av det så tror jeg nok dessverre at vi taper til helgen.

RIP dronning Elizabeth. Så gjenstår det å se om denne kampen avvikles etter planen. Det er visstnok ymse protokoller ifm den typen dødsfall for ulike idretter iflg football.london.

Vi får håpe runden går som normalt, hvis disse kampene utsettes må de spilles etter VM.