Jepp, tror det er dét free agent-markedet først og fremst handler om for oss i sommer; å skaffe noen smarte signeringer som kan «frigjøre» økonomi til andre nødvendige signeringer.
Tarkowski tenker jeg er en ganske opplagt smart signering - iallefall hvis får penger for Sanchez og/eller Rodon i tillegg. Han kan fint gjøre samme jobb som dem + kanskje tilogmed utfordre Dier, og har masse verdifull erfaring. Så kan man heller bruke større penger på oppgraderingen av Davies. Ny fyr, Davies, Dier, Tarkowski, Romero og evt Tanganga (selv om han dessverre ser ut til å være kronisk skada) er ganske perfekt dekning bakover.
Belotti vet jeg ærlig talt ingenting om annet enn at han er stor og sterk. Conte har jo en nærmest dogmatisk hangup i store og sterke spisser, så da gir det bare mening - spesielt når han er italiensk i tillegg. Såvidt jeg skjønte på Gold skal Scarlett lånes ut, så mm man går for Parrott (noe som hadde vært meningsløst nå som han endelig har nytt tillit i Football League), kommer det nok en spiss. Selv om jeg (som du) hadde foretrukket Bergwijn i miksen der, og frykter det er et vanvittig waste av talent vi bedriver med ham.
Personlig hadde jeg foretrukket Brereton Diaz tror jeg, han har tidvis herja i Championship, er forholdsvis ung, fyller hg-kvota, og har en kul historie (hele Chile-greia).
Feks Johnstone, Brereton og Tarkowski inn for Gollini og Rodon/Sanchez hadde jo gjort underverker for HG-kvota vår samtidig som vi hadde blitt styrket både økonomisk og sannsynligvis også på benken. Sleng på Lingard for Lucas i tillegg (lite trolig) og vi begynner virkelig å snakke handlingsrom.