Man kan kanskje begynne å drømme litt om hvordan troppen nå blir ved slutten av vinduet? Tror ikke det er mulig å få alt (kanskje ikke engang så mye rett), men....
Keepere:
Lloris
Forster
Ganske perfekt med en kar som normalt sett vil være betydelig bedre enn i alle fall Hart og hva Gollini ble som andrekeeper. Da både med tanke på alle kampene vi skal spille og risikoen for at Lloris i løpet av året får seg en skade eller to. Lloris har vel ikke for vane å dra på seg mye skader annet enn veldig "akutte" ting, men antar sjansen blir større med alderen.
Høyreback:
Doherty
Spence
Høres ut som Spence vil til oss og siden han tydeligvis er mer vingback enn back klarer jeg ikke å se noe annet enn at vi får han. Litt tynt hvis Doherty faller tilbake til gamle synder, men Spence kan knapt være dårligere enn Emerson. Perisic kan også spille på høyre (han er vel egentlig høyrebent - bare omtrent like bra med venstre).
Venstreback:
Perisic
Sessegnon
Jeg har vel vært mer kritisk til Sessegnon enn omtrent noen annen, men om han ikke imponerte stort utover sesongen så ble han etter mitt syn radikalt mye bedre - og det finnes fysiske forutsetninger der til at han plutselig blomstrer. Å ha Perisic som mentor tror jeg også kan være gull. Ser ikke mye Inter (så noe da Eriksen spilte der - også for å se på Skriniar), men forstått det slik at Perisic var fabelaktig i fjor. Det store spørsmålet er om han klarer å omstille seg til PL. Hva gjelder han fysikk burde det gå, men klart før eller senere vil alderen slå inn. Men som Spence kan han knapt bli dårligere enn Reguilon.
Stoppere:
Romero
Dier
Davies
Sanchez
?????? (Bremer)
?????? (Lenglet)
Muligens her det er størst usikkerhet? Og her tror jeg ting henger sammen med hva vi ønsker å gjøre fremover i banen. Henter man Lenglet er det først og fremst som backup til Davies (i alle fall i starten), men da sparer man mye penger vs. Bastoni og andre vi er linket til i den rollen. Som gir oss støre fleksibilitet offensivt. Byr vi på nytt for Bastoni eller prøver oss på Gvardiol snakker vi van Dijk-penger. Og akkurat nå kom det ny "ITK" på SC om at vi nærmer oss Bremer.
Jeg håper vi går for Lenglet og Bremer. Jeg liker virkelig ikke den spilleren Lenglet er blitt i Barcelona, men han er naturlig fabelaktig med ball og en kar som kanskje kan blomstre. I alle tilfeller er det ikke slik at Bastoni eller Gvardiol faktisk er bedre enn Davies. Davies ble faktisk så god - så selv om han aldri blir verdensklasse (som Bastoni og Gvardiol fort kan bli) så er den Davies vi så i fjor veldig god - og ingen grunn til at han ikke kan heve seg enda litt til.
Sentral Midtbane:
Bentancur
Skipp
Højbjerg
Bissouma
Sarr ??
Jeg trodde ikke Winks ville forsvinne, men det gjør jeg nå. Bissouma er et glimrende kjøp - det store spørsmålet er om vi henter en Eriksen, Maddison etc. for å enklere kunne spille 3-5-2? Ingen stor sak for meg og det er mulig det også kommer an på hva vi klarer å få til lengre fremme.
Angrep:
Kane
Son
Kulusevski
Richarlison
Raphinha
????
Forstår at dette er å drømme, men gud hjelpe meg for en tropp det der hadde blitt. Nå er det jo litt antydninger til at å låne Lucas til Everton kan være gunstig for deres FFP (samme med Winks).
Ut:
Emerson (20m)
Reguilon (20m)
Rodon (10m)
Winks (15m)
Bergwijn (25m)
Lucas (10m - lånepris i første omgang)
Lo Celso (20)
Ndombele (lån)
Inn:
Spence (20m)
Lenglet (lån)
Bremer (35m)
Bissouma (30m)
Richarlison (60m)
Raphinha (65m)
Forster (gratis)
Perisic (gratis)
Det er ca. 90m mer i kjøp enn salg. Det har vi råd til. Er nok noe mer i lønn også - selv om det å bli kvitt Ndombele vil hjelpe der.
Og aldri i moderne tid ville Tottenham ha hatt en bredere tropp. Ikke sikkert startoppstillingen er noe bedre enn det beste vi hadde under Pochettino, men bredden vil være noe helt annet.
Forstår at vi aldri kommer dit i løpet av ett vindu, men lov å drømme.