Utvilsomt noen vanskelige valg som må tas med tanke på hvem som faktisk er gode nok - neste år.
Mitt inntrykk er at Emerson og Sessegnon har spilt seg "inn" i troppen. Emerson trenger ikke være så veldig god heller da Doherty plutselig ble et veldig tydelig førstevalg og faktisk spilte bra nok til å være et førstevalg. Jeg har vært ekstremt kritisk til Emerson og jeg er ikke overbevist enda, men for meg er det OK å gå inn i neste sesong med Doherty og Emerson.
På venstre har Sessegnon sett bra ut nå. Ble vel banens beste i avstemningen på Twitter sist - noe jeg mener han fortjente. For meg er Sessegnon + en ny helt fint.
Bergwijn er jeg sikker på at er god nok. Virker som han blir sett på som Son sin "erstatter". Med CL/EL i høst blir det mye kamper på Bergwijn selv som "andrevalg". Spørsmålet er om han orker enda et år hvor han tydelig ikke er førstevalg.
Rodon har jeg egentlig alltid likt, men vi må ha en som er naturlig mer komfortabel på venstre. Da må Rodon eller Sanchez ryke. Kommer det et stort bud på Sanchez er det meget mulig vi beholder Rodon, men vi kan ikke etter mitt syn beholde begge - spesielt ikke ettersom vi har Tanganga også (som er en billig kar å ha som "sjettevalg").