Vanskelig å få noen fast startplass igjen for oss uten videre for den godeste Rodrigo, ihvertfall slik ting ser ut nå.
Rodrigo Bentancur
Nja. Sarr er et fabelaktig talent, men Bentancur slik han var er ganske mye bedre. Sarr har på ingen måte vært like god i alle kamper som han var mot United.
Uansett vil det nok bli en del rullering når den tid kommer. Jeg tror fortsatt ikke vi får se Bentancur på sitt "nye beste" (hva nå det er) før høsten 2024. Skulle jeg ta feil spiller han for Sarr ganske kjapt.
Å ha en av Sarr og Bentancur til å komme inn er forøvrig helt nydelig. Bentancur kan opplagt dekke for Bissouma også.
Bentancur spiller nok en del kamper i år, men i starten blir det nok mest fra benken for å få opp match fitness igjen, er nok ikke gjort på en dag den biten der.
Maddison - Bissouma - Bentancur er nok den beste midtbanen vi kan stille m om han kommer tilbake i ok form, men jeg tror d blir like viktig å ha Bentancur som en backup for Bissouma når han er ute eller trenger hvile. Uten Bissouma har vi virket ganske elendige på midtbanen, så når Bentancur tidvis kan ta den rollen vil d nok hjelpe oss mye...
Vi må også huske at både Bissouma og Sarr mest sannsynlig blir borte en måneds tid når det er afrikamesterskap.
Ange Postecoglou on if Rodrigo Bentancur is ahead of schedule:
"Nah, nah. There's no change. All Rodrigo's doing at the moment is warm-ups with the teams so he's not doing it on his own, but he's not participated in any sort of meaningful training yet."
[AlasdairGold]
Rodrigo Bentancur has stepped up his rehabilitation over the last few weeks & has taken part in warm-up exercises with the rest of his team-mates.
He’s been desperate to join in the proper sessions, but his recovery is being carefully managed and he’s still only joining the squad for the warm-ups.
November remains the timeframe for his return, but Ange and everyone at Tottenham will make sure he is not rushed back
[CDEccleshare]
- Redigert
Egentlig litt meningsløst å snakke om dager, uker, mnder så sent i rehabiliteringsprosessen. Det er ikke slik at når han bare når 130kg i knebøy så er kneet klart.
Hvordan føles kroppen etter å ha spilt en treningskamp osv. Kan gå helt smertefritt eller man ser at man trenger litt mer tid. Har det ikke travelt - det viktige er det langsiktige.
Men veldig bra at man ikke hører om tilbakefall. Er han klar for å starte rundt jul/AFCON så perfekt.
Ja, jeg ville tro at det er lite smart å bare kaste ham inn en kamp og håpe på det beste. Han bør antakelig få matching i en kamp eller to for U21 først også tenker jeg.
Det aller viktigste er vel at han er 100% når Bissouma og Sarr forsvinner til Afrika i januar
- Redigert
Fullintegrert i trening med de øvrige spillerne, men holdes tilbake enn så lenge
Liker optimismen. Og en Bentancur tilbake til sitt beste er utvilsomt en forsterkning individuelt for oss - uavhengig av hvem av de tre han erstatte, men hvor mye han forsterker oss som lag slik Bissouma, Sarr og Maddison har spilt er jeg usikker på. Sarr er opplagt den "svake" av de tre, men han utfyller de to andre også på sannsynligvis en bedre måte enn Bentancur.
For meg er den største oppsiden at vi har en "fjerdemann" som bredde. Igjen merkelig nok den Bentancur mest naturlig erstatter i Sarr den som styrker "benken" minst ettersom han er den som fysisk holder lengst i kampene. Akkurat nå er Sarrs kanskje største styrke at han holder i 90min uten at man trenger å bytte han ut. Så hvis man har Sarr på benken er ikke han nødvendigvis den som gir best "boost" fra benken.
Nydelig situasjon å være i det forsåvidt. Ha en kar som Bentancur som må spille seg inn fra benken. Skulle resten holde seg friske i minst 2 mnder til har vi da forhåpentligvis en som er klar til å ta over hvis Bissouma eller Sarr blir skadet eller mister formen. Til nøds også Maddison - selv om jeg håper Lo Celso tar den rollen. En match fit Bentancur og Lo Celso fra benken hadde vært rimelig utrolig utover vinteren. Og da glemmer jeg ikke at Højbjerg og Skipp er knapt ubrukelige de heller.
Det gir oss i alle fall en del valgmuligheter og Bentancur kan score på et langskudd, noe Sarr ikke kan per dags dato.
- Redigert
Med Bissouma og Højbjerg på DM, Bentancur og Sarr på CM og Maddison og Lo Celso på AM har vi god dekning.
Det vil også føre til at Skipp blir helt overflødig, noe som er helt greit. Selv om jeg mistenker at han må beholdes pga HG og at Højbjerg selges.