Liker optimismen. Og en Bentancur tilbake til sitt beste er utvilsomt en forsterkning individuelt for oss - uavhengig av hvem av de tre han erstatte, men hvor mye han forsterker oss som lag slik Bissouma, Sarr og Maddison har spilt er jeg usikker på. Sarr er opplagt den "svake" av de tre, men han utfyller de to andre også på sannsynligvis en bedre måte enn Bentancur.
For meg er den største oppsiden at vi har en "fjerdemann" som bredde. Igjen merkelig nok den Bentancur mest naturlig erstatter i Sarr den som styrker "benken" minst ettersom han er den som fysisk holder lengst i kampene. Akkurat nå er Sarrs kanskje største styrke at han holder i 90min uten at man trenger å bytte han ut. Så hvis man har Sarr på benken er ikke han nødvendigvis den som gir best "boost" fra benken.
Nydelig situasjon å være i det forsåvidt. Ha en kar som Bentancur som må spille seg inn fra benken. Skulle resten holde seg friske i minst 2 mnder til har vi da forhåpentligvis en som er klar til å ta over hvis Bissouma eller Sarr blir skadet eller mister formen. Til nøds også Maddison - selv om jeg håper Lo Celso tar den rollen. En match fit Bentancur og Lo Celso fra benken hadde vært rimelig utrolig utover vinteren. Og da glemmer jeg ikke at Højbjerg og Skipp er knapt ubrukelige de heller.