Frekvensen på beina og arbeidsraten er det som står ut for meg. Gjør at vi kan dominere midtbanen.
I mange år var det et parameter på hvilket av de to laga som var best eller kom til å vinne kampen og med han og Bissouma sin beinflytt og en god og kreativ pasningsspiller foran seg, er det en vinneroppskrift.
Pape Matar Sarr
Som den tidligere videoen jeg linket til også viser - ikke normalt for en så ung spiller å være så våken og klar defensivt. Hvor mange ganger lar Sarr folk gli inn bak seg som Højbjerg og delvis Bissouma har en tendens til å tillate? Skjer jo sikkert i blant da ingen er perfekte, men særs sjelden.
Tror også han har et potensial til å skåre 5-10 mål i året. Karen har jo opplagt mål i seg.
Sarr er fantastisk viktig for oss, viktigste midtbanespilleren vi har.
Han minner meg om Kante i sine glansdager, bare raskere, sterkere og mer målfarlig
Kungreke mao bedre på alle mulige måter
Dessverre også kun ett gult unna å måtte stå over
Pape Matar Sarr has been called up by Senegal for the defence of their Africa Cup of Nations (AFCON) title next month.
https://www.tottenhamhotspur.com/news/2023/december/sarr-in-senegal-squad-for-afcon/
- Redigert
Sarr skrev nettopp noe ala "more fear than evil... see you at CAN" på Instagram. Nå er ikke fransk min sterke side, så kan være ting lost in translation - men alt tyder vel da på at han blir å se i AFCON.
Romano:
𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆: Pape Matar Sarr, set to sign new long term deal at Tottenham valid until 𝟐𝟎𝟑𝟎!
Salary rise and longer contract for the midfielder who’s gonna sign the agreement in the next days
More: Sarr’s injury doesn’t look too serious after initial tests and he’s expected to travel for AFCON.
We are delighted to announce that Pape Matar Sarr has signed a new contract with the Club that will run until 2030.
https://www.tottenhamhotspur.com/news/2024/january/new-deal-for-pape/
Omtrent samme smil på meg nå.
God tur
Trist med disse mesterskapene, når vi mister begge sentrale midtbanespillerne + Son opptil en mnd av sesongen, blir det et handikap. Legger merke til at City har «tenkt» på dette. De eneste som må slippe en like sentral spiller er Liverpool med Salah. United blir jo kanskje litt styrket når Onana reiser...?
Spurs må satse på nordmenn, problem solved...
Litt "uflaks" med tre, men Asia Cup er i det minste kun hvert fjerde år.
Hva gjelder Afrika og det idiotiske oppsettet med annenhvert år så er det begrenset hvor mye mer enn 2stk man kan være eksponert med/for. Er jo utrolig at man i Afrika ikke forstår at dette gjør deres spiller mindre attraktive.
Og ikke minst at Afcon er utvidet til 24 lag og en ekstra runde. Ille nok i EM at man da må se lag som Nord-Makedonia, Finland og Skottland i mesterskap, men her snakker vi altså Komorene, Mauritania og Kapp Verde. Nesten så Norge hadde hatt en sjanse til å kvalifisere seg.