For meg hadde Lamela knapt verdi på det tidspunktet så avtalen var vel helt grei.
Hva Gil hadde blitt vet jeg ikke, men kunne omtrent tatt verdens største talent og ødelagt han slik vi behandlet Gil. Så var han ikke verdens største talent som gjorde at han aldri klarte å ta sjansene heller. Men hadde han nå hatt en liten håndfull sesonger fast i La Liga isteden for på benken vår tipper jeg han fint kunne vært en 30m spiller nå. Han mangler mye hva gjelder besluttsomhet og hva jeg vil beskrive som «positiv arroganse». Det er egenskaper man typisk bygger seg opp igjennom å lykkes. Omtrent ingen har det liggende i seg på maks hvor man bare kan hente det frem når man får spille i bruddstykker.
Og folk ser jo noe i han. Burde ikke blitt beholdt i fjor, men han gjorde vel det fordi man trodde det fantes en mulighet.
Får bare håpe han ikke biter over for mye igjen. Blir han inn og ut av laget på Girona ville det vært katastrofe for han personlig. Spille han fast og det laget kan holde noenlunde tempoet fra i fjor tror jeg han kan få en voldsom oppsving.