Chelsea - Tottenham
Stadion: Stamford Bridge
Når: 14. august kl 17:30
Dommer: Anthony Taylor
TV: Viasport Premier League, Viasat Ultra HD & Viaplay

Forventet lagoppstilling:
LLoris
Emerson Romero Dier Davies Sessegnon
Højbjerg Bentancur
Kulusevski Kane Son

Innbyttere: Forster, Lenglet, Perisic, Moura, Doherty, Sanchez, Gil, Richarlison, Spence(?)
Skadet: Skipp
Suspendert: Ingen

Motspiller å se opp for: Sterling
Forventet resultat: 0-1

Hvordan går det på brua?

Denne avstemningen er avsluttet.

Gudene vet hvorfor vi sliter så voldsomt mot Chelsea. Selvsagt et veldig bra lag, men foruten Kante (som kanskje heller ikke er like god som han var en periode) er det da virkelig ingen der som er så fryktelig mye bedre enn det vi har.

De har bedre vingbacker (selv om jeg håper vi er litt nærmere der nå enn vi har vært). Mens vi har en bedre midtspiss. Ellers vil jeg si lagene er ganske jevne. Mount kan være fabelaktig til tider - men det kan også Kulusevski. Silva går på vannet i blant, men det kan Romero også osv.

Jeg forventer en jevn kamp denne gangen om ikke annet. Tror utfallet i stor grad avgjøres av om Kane og Son får fart på sakene eller ikke. Kane var ikke dårlig mot Southampton, men vi trenger mer. Son var egentlig ganske dårlig og må definitivt heve seg. Litt tilfeldig tidlig i sesong hvem som plutselig kommer seg opp til sitt "toppnivå".

Er vel så enkelt som at Chelsea jevnt over har vært bedre som lag - både de siste sesongene og ikke minst før Poch-æraen. I de 4 sesongene vi var på høyde under Poch var vel statistikken relativt jevn, og vi vant tilogmed på brua. I den lille perioden vi så ut som et lag under Mourinho, var vi vel også fullt på høyde og tok et poeng borte mot dem.

Så jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne være helt med i denne - nå som vi ser ut som et ordentlig coacha og bra lag igjen.

Schism Litt rart ang. Kane og Son. Var flere pundits som gav Son bedre terningkast enn Kane, fikk plass på ukens "London-lag" osv. De må ha sett en annen kamp 😁

• Cuti svarte på dette.

Hadde forøvrig vært et flott statement om vi slår dem med bravur. Da kan det hende jeg virkelig begynner å få trua 😆

Fortsette momentum fra forrige kamp. Male på og score mål. Skal vi topp 3. eller høyere må vi slå Chelsea.
      De virker jo faktisk litt preget av støyen rundt deres russiske oligark og påfølgende tvangssalg.
      Har trua på seier!

En seier på Stamford bridge vil være viktigere enn seier på library stadium.

• Knut svarte på dette.

Kungreke Tja. For fremgangens og tabellens skyld ja. Men begynner å bli en stund siden vi tok poeng på The Library også...

Vi har mager statistikk på brua. Det er nok derfor jeg helt siden ligaoppsettet ble klart har tenkt at det er gunstig å få akkurat denne bortekampen så tidlig, før Chelsea er ordentlig i gang.

Og det har forsterket seg.

Vår fitness virker å være enormt bra, vi har et lag som fremstår som svært godt drillet og klart for oppgaven, selv om jeg syntes det var ørlite rusk i pasningsspillet innledningsvis mot southampton (det er vel å forvente i runde 1). Jeg så vel omtrent en halvtime av Chelseas kamp mot Everton, lite å konkludere ut fra det men jeg ble i hvert fall ikke skremt. Kanskje kan det være en liten faktor i vår favør at de har noen nye fjes i bakre rekke?

Stemte på U, tør ikke helt tro på noe mer, men forutsetningene for en sjelden seier er der!

Enig med det meste som er skrevet her. Selv om for meg er det viktigste at vi viser at vi henger med. I de store kampene er det ingen lag som klarer å vinne alle, men viktig at man over tid tar omtrent like mange poeng som man taper (er vel det eneste Pochettino aldri fikk taket på - selv da vi var på vårt beste).

I fjor ble vi egentlig ganske avkledd av Chelsea (selv om vi merkelig nok klarte oss ganske bra mot City - poengmessig veldig bra). Chelsea var det laget som vi egentlig hadde minst sjanser mot. Taper vi, men at vi faktisk er med i kampen er det i seg selv et stort fremskritt.

Jeg blir veldig veldig skuffet hvis vi igjen blir avkledd. Så har jeg heldigvis veldig liten tro på at det skjer, men så trodde jeg ikke vi skulle være så sjanseløse mot de i fjor heller (selv om de opplagt var bedre enn oss - så er det noe annet å ikke engang føle at man har en sjanse - selv Southampton hadde en "sjanse" mot oss i første runde).

Rüdiger er heldigvis borte til forskjell fra i fjor. For en idiot, men gull for Chelsea.

Rüdiger er nok umulig å erstatte på kort sikt - selv om Koulibaly opplagt har potensial til å gjøre det.

Det merkeligste med Chelsea er hvordan troppen er formet. Mount - Havertz - Sterling er veldig bra, men utrolig tungt å henge med helt i toppen hvis toppskåreren din realistisk sett ligger på 10-15 mål isteden for 20+. City har vel muligens klart det, men Chelsea er ikke City.

Chelsea klarte det i fjor, men jeg tror ikke det går 2 år på rad. Det betyr ikke at de ikke kan slå oss med den angrepsrekka i en enkelt kamp selvsagt.

Resten av deres tropp er jo også veldig solid - stort sett.

Schism Rüdiger er nok umulig å erstatte på kort sikt - selv om Koulibaly opplagt har potensial til å gjøre det.

Kan aldri gardere seg helt mot ny liga, men i mine øyne er Koulibaly en klokkeklar oppgradering av Rüdiger. Jeg vil gå så langt som å si klasseforskjell.

Vel. Rüdiger var meget mulig PLs beste stopper i fjor. Definitivt topp 3. van Dijk på sitt beste er klasseforskjell, men ingen andre.

Så kan man godt lure på om Rüdiger ville klart å fortsette i samme stil.

Koulibaly fra Italia er for meg på nivå med Van Dijk - verdensklasse. En ruvende stopper som løfter alt og alle rundt seg. Så gjenstår det å se om han er like bra i England.

Mulig Rüdiger rett og slett bare har tatt steg, men jeg tror han har fått mye gratis av Tuchels ekstremt defensive tilnærming. Får se hvordan det går i Madrid, men ikke noe mer enn en bra stopper i mine øyne.

Håper vi tør å la Chelsea styre kampen,ligge dypt med kantene. Være kompakte, bruke ballvinnerne våre på midten, satse på brudd. Vi kan kontre i hjel hvem som helst med de kvalitetene vi besitter.

Bytter vi begge vingbackene? Royal og Sess begge veldig gode sist men nå er det borte mot Chelsea. De kommer til å styre kampen og vi må ta de sjansene vi får. Tenker at Doherty og Perisic muligens har bedre defensiv struktur og pålitelighet og er bedre mann mot mann. Bare en tanke. Ellers viktig at PEH og Bentancur løper mye og sørger for at vi ikke blir overkjørt på midten. Gleder meg til å tre på den liljehvite drakta og finne en pub som viser kampen her på Kypros, COYS!