ett år senere
3 måneder senere

Triste greier 😢

I en ny podkast med High Performance forteller Gazza at han går på AA-møter, er hjemløs og for tiden sover på et rom agenten hans har til overs.
...
– Hvis jeg vil gjøre det til en dårlig dag, så går jeg på puben. Hvis jeg vil gjøre det til en god dag, så henter jeg frem fiskestanga og drar på fisketur.

https://www.nettavisen.no/sport/gazza-er-hjemlos-det-er-ikke-drikkingen-som-er-verst/s/5-95-1685990

Her synes jeg klubben kunne hjulpet Gazza. Mannen er en legende....

Klubben og tidlegare medspelarar har vel hjelpt han ein rekke gangar meiner eg.
Han har ikkje akkurat vore ein letthjelpt mann.

Trist hvordan Paul har ordnet livet sitt. Så vidt jeg har fått med meg er det flere som har forsøkt å hjelpe fyren til liten nytte. Virker som han har noen demoner og saboterer seg selv relativt hyppig.

Mabbutt De må redde seg selv. Ofte blir alle disse "redderne" utenifra bare dratt med ned og ender opp som bidragsytere i fallet.

Håper det ordner seg, men usikker på hvor ofte det skjer når man er så langt ute? At han har levd så lenge som han har gjort virker nesten litt utrolig.

Finnes noen historier. Kjenner selv en som var narkoman og voldelig fengselsfugl i 20-30 år som nå er et veldig velfungerende menneske med hus, kvinnfolk, hund osv. Usikker på om han noen gang var like langt ute som Gascoigne dog (kjente han ikke fra den tiden).

Det er jævlig trist, men er som dere sier "han må redde seg selv". Forsøk å redde en narkoman som ikke ønsker å slutte å ruse seg, totalt håpløst. Ikke til sammenligning, men forsøk å hjelpe en tjukkas til å slanke seg (jeg har lov til å si tjukkas, for jeg er det selv), det er totalt håpløst, helt til den dagen personen faktisk vil gjøre noe selv. Så beste hjelpen man kan gi er å gi beskjed om at man er der, -når- personen selv ønsker å gjøre grep.

Gazza var mitt største idol og elsket å se han spille. Var ikke det man tenkte da man så på han pisse andre stjerner på leggen med å være så god

3 måneder senere
    en måned senere
    8 måneder senere

Den husker jeg godt!
    Herregud for en gudbenådet fotballspiller. Dessverre blitt litt borte i alt det utenomsportslige surret, men han er virkelig en av de sjeldne.