Virker som vår "timing" med tanke på motstand har snudd litt. Vi møtte Brighton når de tydeligvis har ramlet ut av ting. West Ham rett etter 120 min i Europa og uten Bowen. Newcastle hadde en meget sterk start på 2022, men har nå tapt de to siste og har egentlig berget plassen (som selvsagt betyr at de kan spille med mindre press). Newcastle har også en del skader - Trippier spesielt, men også andre som enten er ute eller som nylig har vært skadet. For oss er det vel bare Davies som kanskje er et problem.
Denne må vinnes. Og jeg er ganske trygg på at Newcastle ikke kommer til å spille noen stor kamp, men man klarer ikke akkurat helt å bli trygg på oss heller. Selv om prestasjonene siden Boro stort sett har vært fra OK til bra (mot WH var vi i perioder dårlige, men West Ham er også en del bedre enn Newcastle).
Vi har egentlig et særdeles enkelt program fremover (selv om det knapt finnes enkle kamper i PL). Og timingen er som sagt potensielt utrolig bra (som enda et eksempel vil Leicester spille semifinal i EL rett før kampen mot oss - hvis de kommer seg dit). Da ville det vært utrolig skuffende hvis vi dummer oss ut på søndag. Kanskje det jeg frykter mest - at våre spillere vil ende opp med å tenke for mye konsekvenser.