Nevnes også som en kar vi potensielt kan være interessert i.

Så jo ut som et utrolig talent litt tilbake i tid, men har vel to korsbåndskader. For meg helt meningsløst å betale store summer for noen som har to slike skader.

Schism Det er penger ut av vinduet. Da kan en heller lønne en annen viktig spiller bedre.

Lån med opsjon mener Hercules inne på SC. Kanskje drar Ndombele motsatt vei? I så fall greit nok.

Virker også som han har hatt litt problemer med Mourinho?

En billig sjanse hvor man da bruker resten av kruttet på en stopper fungerer for meg det.

Schism Hvis det gjør at vi er kvitt Ndombele så er det bare å kjøre på, tror nesten jeg hadde tatt Wheelchair om det betød at Ndombele forsvant.

Kungreke

I alle fall hvis det er permanent. Slik at man er kvitt den forpliktelsen.

Må innrømme at jeg nå tror denne skjer. Jeg skjønner at klubben mener vi trenger en til i de offensive rollene. Virker også ganske klart at han ønsker å dra fra Roma. Tviler på at noen større klubb enn oss vil ha han.

I verste fall blir han en kar som kun brukes til nøds. I beste fall stemmer det i PL og han lever opp til sitt potensial.

Det forandrer ikke at han ganske opplagt er utsatt med tanke på korsbåndsskader. Som aldri er positivt. Ett korsbånd kan være tilfeldig. To er et ekstremt faresignal - spesielt hvis man snakker om store summer med 40-50m.

9 dager senere

Fra Paqueta-tråden. Som nevnt for 9 dager siden virker det for meg som at dette vil skje - at vi kjøper Zaniolo.

Bare å krysse fingrene for at han holder seg skadefri. Skulle Conte få ut hans potensial vil vi få en fabelaktig spiller til inn. Bortsett fra på stopperplass og delvis på sidebackene begynner vi å få en utrolig sterk tropp.

Han var i alle fall skikkelig god i VM for ett år siden.

Nja. Lamela hadde en haug med småskader. Zaniolo virker ikke til å være spesielt plaget utover korsbåndsskadene.

En ting til jeg ikke liker med Zaniolo. Da kun basert på YT så man får ta det for det det er, men han virker til å ha litt Lucas i seg - at han sliter med å løfte blikket. Tvilsomt like ille som Lucas, men hjelpe meg så mye bedre det er med folk som Kulusevski som alltid har oversikt. Paqueta er også mye bedre der ser det ut til (igjen basert på YT).

Litt bekymringsfullt synes jeg at Conte virker til å tolerere Lucas sitt tunnelsyn. Samtidig som alle spillere har noen svake sider. Zaniolo har utvilsomt mange gode også. Litt ustoppelig noen ganger virker det som. Minner om Jan Gunnar Solli i sine glansdager 😁

Schism Minner om Jan Gunnar Solli i sine glansdager 😁

Hadde han glansdager? Fikk aldri med meg det 😂

5 dager senere

Wijnaldum til Roma, mest sannsynlig. En liten åpning for oss her da kanskje?

Belotti er vel også et rykte.

Personlig klarer jeg uansett ikke å se hvordan Zaniolo og Dybala skal spille i samme lag. Wijnaldum vil ikke nødvendigvis ta opp plassen til Zaniolo, men sier vel litt om hvordan Mourinho ønsker å spille.

Tipper dette i hovedsak står på at vi ikke ønsker å bruke 50m på en kar med dårlige knær. Vi ønsker nok en avtale som gjør at hvis et korsbånd ryker i mai så kan vi komme oss ut - samtidig som Roma ikke ønsker å få tilbake en skadet Zaniolo neste sommer som så har veldig liten verdi for Roma (under Mourinho) og en som er vanskelig å selge.

Kan Zaniolo i visse kamper, f.eks mot lavtliggende, antatt svakere lag, være en av to på midten? Slik at vi får inn en kreativ kraft til? Er jo størrelse, løpskraft og fysikk på han. (spør for en venn)

Kan ikke nok om han til å si, men jeg vet uansett ikke hvor viktig det er. Mot lavtliggende lag er det også ekstremt viktig at man han folk som klarer å følge løp på kontringer i mot og som har taklingskraft til å stoppe den slags overganger. For meg er det ikke opplagt at det er logisk å svekke den delen defensivt (og selvsagt styrke det offensive) fordi man spiller mot lag som ligger lavt.

Jeg tipper at Contes første trekk i den slags kamper er å gå for Kulusevski eller Lucas som vingback. For å få bedre kvalitet på pasningsspillet tror jeg også Lenglet ofte blir å finne i den slags kampsituasjoner.

Zaniolo er også en kar som har en tendens til å holde vel lenge i ballen. Jeg tror hans skapende kraft i mye større grad vil ligne på Grealish med dessverre en "tvist" av Lucas enn Eriksen/Modric.

Har ikke sett mye av Zaniolo, men han slår meg ikke først og fremst som en kreativ spiller. Absolutt ferdigheter til å skape ting; driv, dribleferdigheter, nese for gode løp osv, men ikke helt sett det overblikket feks Maddison har.