Lucas 'hero of Amsterdam' Moura played right wing back today and following the match manager Antonio Conte was asked about it:

Conte: "I spoke to Lucas and I think [wing-back] could be a good option. In the past I made Perisic in this position. Before a winger and to become a wing-back. He has the quality. The most important thing is the player has to be 100% ready to do it."

"He is available for us. Lucas can play in many roles. I'm very happy for his commitment. Tonight I think he played a good game."

6 måneder senere
4 måneder senere

Gjorde den store tabben å klikke inn på kommentarene her. Gud bedre, det er makgr ubrukelige folk der ute.

Jepp. Åpenbart at hans tid er omme nå, men det målet + utlikningen på Camp Nou gjør jo at han alltid vil ha en viktig plass i klubbens historie.

Dessuten en som alltid ga alt, og som virker som en genuint god fyr (til tross for hans politiske standpunkt, men det er en annen diskusjon).

Så jeg håper/tror at når støvet har lagt seg litt og alle trollene har krøpet tilbake i hulene sine, vil han bli tatt imot som en ekte Spurs-kulthelt.

Nå er det nok ikke et representativt utvalg av Tottenhamfans som kommenterer, men at vi har en stor andel tragiske fans er ikke til å komme unna.

Jeg har vært særs kritisk til Lucas som spiller omtrent hele hans periode. Han har hatt noen glimt med hysterisk form, men totalt sett rett og slett ikke god nok. Det sagt - aldri et sekund tvilt på hans dedikasjon. Og han virker som en utrolig bra kar. Så har alltid «støttet» han på banen og kunne aldri falle meg inn å gjøre noe annet på sosiale medier også.

Men når man ser alt kjøret selv Skipp får, som er ung, engelsk og en Tottenhamkar, så er det virkelig ikke håp for noen spillere. Selv Kane blir vel «høvlet» hvis han leverer en høst i 2023 som ligner den han hadde etter sist VM.

Hadde stor tro på Lucas når vi signerte ham, han har glimtet til i blant men følte aldri han fikk det helt til, uavhengig av det har jeg alltid fått inntrykket av at han ga alt han hadde, en spiller jeg skulle ønske vi hadde signert tidligere.

Vanligvis er jeg for optimistisk på vegne av spillere vi kjøper (som de fleste fans antar jeg). Og jeg skal ikke påstå at jeg så ofte tar rett, men med Lucas vil jeg si at jeg traff veldig bra. Stort sett håpløs i avgjørende øyeblikk (et par glimrende unntak selvsagt - Ajax, United osv) og med tunnelsyn.

Helt merkelig at vi har speidere som ikke ser at han har så opplagte mangler (litt samme som med Sanchez). Også helt merkelig at han ble værende så lenge i klubben.

Lucas, Sanchez, Dier og delvis Davies er klassiske eksempler på spillere som har blitt værende alt for lenge. De er ikke ubrukelige, men ingen av de er gode nok for store roller. Og to av de i Lucas og Sanchez kostet mye penger. Greit at man har 1-2 slike i troppen, men ikke fire. Og spesielt Dier, men også Lucas i perioder har spilt alt for mye.

Merkelig nok liker jeg alle fire som mennesker (i den grad man kan si noe om de der). Ønsker Lucas alt godt!

Dougie enig, men kan ikke se at Moura har et uakseptabelt eller ekstremt politisk standpunkt som skal brukes mot han.

Kungreke Dette er et hull vi ikke skal grave så langt ned i, men i utgangspunktet vil jeg si at ingen standpunkt eller meninger er uakseptable så lenge spilleren ikke bruker klubben i promotering av disse meningene.

Så er det forståelig at det fra et gjennomsnittlig eurosentrisk perspektiv reageres noe på spillere som støtter den nye bølgen av sterke menn fra ytre høyre (Bolsonaro, Duarte, Erdogan, Putin, til dels Trump, millitærstyrer i enkelte afrikanske land, etc). Samtidig ses jo disse lederne forskjellig ut fra et lokalt perspektiv.

cjmozart Huffda, godt ikke spillerne stod å knelte i to år da. Siden klubben ikke skal brukes til "uakseptable" meninger å sånn.

Å støtte Bolsonaro er «uakseptabelt» for en del.

Hatt slekt som har bodd i Brasil i 40år+. Kjenner tilfeldigvis ganske mange som både bor der og som har flyttet ut. Alle av de jeg kjenner deres politiske standpunkt støtter Bolsonaro (selv de som ikke er født i Brasil men som senere har flyttet dit). Det betyr ikke at Bolsonaro har «rett», men er bare en liten del av «vesten» hvor man har klart å gjøre slikt til noe som sier noe om hvor «god» en person er. Lucas er vel også meget religiøs. Som for en del nordmenn også er veldig problematisk.

Interessant at vi lever i mangfoldets tid hvor man ikke får lov til å mene så mye forskjellig 😂

Schism Mangfold handler jo selvsagt ikke om ulike meninger men at flest mulig mennesker som ser forskjellige ut skal mene det samme. Tullebukk.

Om noen påpeker at menneskesynet til Bolsonaro og Trump er heller tvilsomt, så klarer jeg ikke se at det er meningstyrani.

Nå skrev jeg at Lucas virker som en god person til tross for sitt politiske standpunkt.

Utover det vil jeg kalle Bolsonaros utsagn og politikk både for ekstrem og uakseptabel, og det har ingenting med eurosentrisme å gjøre.

Det blir jo litt som om vi hadde hatt en russisk spiller som var fanatisk Putin-supporter. Det er jo lov, men er forståelig at mange supportere ville vært kritisk til det.