CWaddle Nei til at spillerne rundt skal utfylle ham.
Personlig tror jeg det er den eneste måten han kan spille for et potensielt topplag i PL. Romero er garantert ikke ferdigutviklet, men han har nå snart fem fulle sesonger på høyeste nivå i Europa - og han gjør fortsatt så mange merkelig ting.
For meg må man tenke litt som i håndball med Romero. Norge har historisk sett spilt med flate 2ere (sidebacker) og støtende 3ere (de to i midten) forsvarsmessig. Romero i en slik kontekst hadde vært den perfekte støtende 3er hvor andre da har ansvaret for å «sikre». Hvordan det ser ut for oss om han spiller sentralt med to mer sittende ved sin side eller på høyre med en «sweeper» bak seg bryr jeg meg ikke så mye om. Selv om det skal sies at jeg liker Romero sentralt når vi har ballen. Han er ikke genial med ball, men han er til tider veldig god - og han virker på meg som å trives bedre sentralt.
Med fire bak må vi ha en sabla solid høyreback for at det skal fungere. Slik Emerson har blitt kunne det kanskje gått, men egentlig ikke så mye som tyder på at de har voldsomt god kjemi. Porro må jeg erkjenne er sjanseløst. Han kan ikke ha en stopper som Romero veisiden av seg i en firer bak. Spence vet jeg ikke.
Oh happy days. Jeg mener fortsatt denne troppen har mange gode spillere (Romero inkludert), men det er et sabla kaos hva gjelder sammensetning. Og vi har alt for mange spillere til å kunne gjøre store forandringer. Snakkes om 2-3 år.