Ferdig i PSG?

Blir interessant å se hva som skjer med han. Jeg er på ingen måte overbevist om at han er en veldig god manager, men håper han motbeviser meg i en "normal" klubb (PSG er veldig merkelig).

Nå som United er "tatt" vil jeg anta han nå må litt lengre ned i klubb-hierarkiet for å finne seg en jobb.

Synes jobben han gjorde hos oss kvalifiserer til å være en veldig god manager.

Noen ganger mister folk det bare, men kan ikke helt se hva som skal være utdatert med Pochettino ennå. Hos oss var det mange faktorer som spilte inn på slutten. Samtidig er det et poeng at det ofte kan være vanskelig å «omstille» seg til å sparke litt nedenfra igjen. Se på Dønnum i VIF.

PSG tror jeg bare er mismatch. Masse politikk og verdensstjerner. Blir spennende å se om han finner en klubb som passer bedre; får han tid til å bygge noe litt nedenfra og opp, er jeg overbevist om at man knapt finner bedre fyr - selv om det som sagt kan bli en utfordring for ham.

"Jury is still out" synes jeg. Klarer han å gjennskape de to fantastiske sesongene vi hadde så er han opplagt en veldig god manager, men ser man hele hans karriere under ett så har han ikke for meg bevist at han er veldig god (ikke at han har hatt en dårlig karriere - både hos oss og Southampton hadde han gode resultater i la oss si 3 sesonger til sammen i alle fall).

Uansett. Jeg "elsket" Pochettino helt til han begynte med sutringen. Så jeg håper han finner seg en klubb hvor han kan få muligheten til å skape noe tilsvarende som han skapte med oss (før det gikk skeivt).

Pochettino bør dra tilbake og bygge opp Espanyol eller noe slikt, de har en interim manager nå og hadde sikkert gjort det bra med Pochettino. Tror Pochettino er best til å få mye ut av begrensede ressurser, når han får mye ressurser får han mindre ut av dem virker det som.

Det som er så komisk med Sutretino. Tottenham var ikke bra nok.

Så kan man jo håpe at han har lært litt om gresset på den andre siden i PSG. At Sutretino aldri kommer tilbake og at han igjen blir den offensive treneren han var på sitt beste for oss og Southampton.

25 dager senere

Da er han offisielt ferdig i PSG.

Blir interessant å se hvor han ender opp neste gang. Antar han nå blir ventende på at en "gigant" skal komme skeivt ut og sparke sin nåværende trener.

Everton jobben blir vel ledig snart

Desto mer jeg tenker på det desto mer tror jeg på at han får en ny "stor" jobb - mye større enn Everton.

Men vanskelig å spå. Plutselig har United en manager i 8 år i ETH. Nagelsmann klarte muligens å berge seg i BM? Conte fortsetter hos oss. Howe fortsetter trenden i Newcastle osv.

Eneste som er sikkert er at alle de "store" ikke vil gjøre det så godt som man forventer - og da er nok Pochettino fortsatt på lista til ganske mange.

Kan ikke fatte hvorfor større klubber skulle være interessert i Pochettino. Det eneste han har vunnet er deltagertrofe i Frankrike, han klarte til og med å komme på andre plass i et løp med en hest. Pochettino er ikke topp klasse og kommer aldri til å bli det. Han er en Martin Jol med turbo.

Nå mener jeg også at Pochettino er litt oppskrytt (delvis svært oppskrytt blant våre fans), men jeg har ikke konkludert med at han ikke er "god". På mange måter var vel PSG nærmest å slå Real?

Det jeg tror har skjedd med hans CV nå er at han har 18 mnder på baken hvor han har måtte håndtere stjerner og alt styret i PSG. Så selv om han ikke gjorde det fantastisk så falt han heller ikke igjennom.

Schism Han gjorde det helt greit, men en hver manager med de ressursene som PSG har bør gjøre det helt greit. Sier ikke at Pochettino ikke er en god manager, men han er ikke topp klasse.

Hverken spillere eller managere har en enkel kvalitetsmåler fra 1-10. Noen fungerer bra i enkelte situasjoner, men er ikke gode til helt andre situasjoner. At Poch skulle fungere som en ego-masasje-person med en stall full av enkeltspillere hadde jeg aldri tro på; Når han i tillegg ikke har noen innvirkning på hvilke spillere som skal inn og ut og må lage et lag av puslebrikker som på ingen måte passer sammen i et bilde, måtte det naturligvis gå galt.

Zidane har vist at han fungerer glimrende i slike situasjoner - noen som trur han kunne fungert bra hvis han fikk Burnley-jobben?

Poch blei via vår suksess litt for populær blandt de klubbene han passet minst til.

cjmozart Poch blei via vår suksess litt for populær blandt de klubbene han passet minst til.

Du slår spikeren på hodet her.

Mye enig i det cj. En av grunnene til at jeg mistet en del av respekten for han var all sutringen han selv drev med som manager for oss - tydet på dårlig selvinnsikt.

Men at han ikke falt igjennom i PSG er også en av grunnene til at jeg tror han vil være attraktiv for andre store klubber. Få er så ekstreme som PSG i disse dager hva gjelder å bare slenge sammen en haug med "stjerner".

Det var mange tilfeldigheter som gjorde at det oppstod liv på jorden, for å sette det på spissen gjelder vel litt det samme for Poch og den suksess han hadde med laget til det buttet litt i mot og han valgte å sutre, jeg har ikke trua på at Poch tilbake om noen år vil bli en suksess.

Det har vært min hypotese også - at det var en litt tilfeldig "perfect match", men åpen for at han motbeviser meg. Synes ikke hans tid i PSG beviser at han ikke var så god i Tottenham. Tiden hans i PSG sier vel egentlig ikke veldig mye om noe - annet enn at han ikke mislyktes totalt i alle fall.

Tror egentlig det Pochettino leverte for oss er det beste han kommer til å levere. Han er en close but no cigar manager på toppnivå. Å vinne den franske ligaen og cupen blir litt som å vinne i Skottland.

Men er du trener i Frankrike er den franske ligaen alt du kan vinne. Måten PSG røyk ut i CL på vil jeg ikke gi Pochettino så mye skyld for. Det er alltid litt tilfeldig i de siste rundene i CL - og PSG så egentlig gode ut - før de ganske plutselig ikke gjorde det.

Den neste jobben blir viktig for Pochettino.

14 dager senere
      Knut endret tittelen til Mauricio Pochettino den .
      6 måneder senere