Ble litt som det måtte bli.
Så lurer jeg litt på hva De Zerbi tenkte. Fortstår at han vet mer om fotball enn meg osv., men hvem av de tre skal drible noen, slå et innlegg eller gjøre noe som får motstanderen i ubalanse? Ingen av de tre er spesielt gode på noe av det. Alle tre er i disse dager først og fremst midtspisser som må ha andre til å gjøre den andre delen av jobben. Hvilke situasjoner så De Zerbi for seg at disse tre skulle komme i hvor noe skapes?
Det bringer en videre til midtbanen. Jeg er stor fan av både Bergvall og Gray, men det har opplagt fortsatt mye å lære. Og ingen av de er voldsomt skapende, selv om Bergvall kan gjøre litt med ball og Gray er ganske god til å se fremover. Hvem skal de så spille sammen med? Simons som kan slå disse pasningene? Palhinha for å gi de litt ekstra trygghet bakover? Nei. Gallagher. En bare dårligere versjon av Bergvall og Gray. Han har litt energi, men hva annet bidrar han med? Når skal disse tre klare å spille fri de tre foran? Noe som i seg selv er vanskelig nok når de tre starter.
Skal man spille med to vinger med de skadene vi nå har så MÅ Tel være en av de. Han er ikke en fryktelig god ving heller, men han kan i det minste utfordre litt. Helst burde man overlate flankene kun til Udogie og Porro/Spence. De er ikke noe dårligere en mot en enn det Muani og Richarlison er. Så får man heller “overbelaste” midten med to spisser og Simons eller noe slik.
Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor det er så vanskelig.
Så forstår jeg at 2+2=3 i disse dager. Det er ikke De Zerbi sin feil.
Nå skal vi møte et Brighton med 3 seire på rad. Jeg tror vi rykker ned uansett, men hvis vi ikke vinner den begynner det å nærme seg 99% sikkert. Brighton og Leeds må slås. Sannsynligvis også Wolverhampton. Jeg gir oss 5-10% sjanse for å overleve.