Nå var det veldig få som fikk vann i munnen av Frank, men jeg så jo poenget med å prøve - selv om det ganske raskt viste seg å virke som et dårlig valg.
Så ser jeg i ettertid at det nok aldri ville ha fungert. Å hente en trener som virker til å gjøre det bedre enn ressursene skulle tilsi går kun hvis treneren står for en stil som kan utvikles i et lag med nettopp mer ressurser. Jeg trodde det kunne gå med Frank, men han manglet tydelig noe der.
Han mangler også aura/pondus. Ikke at vi er så "store", men den "ydmykheten" som virker til å passe når man er den lille blir plutselig noe litt negativt når man er Tottenham vs. Brentford.¨
Så er det ikke enkelt å finne en trener som passer. Selv lag som RM, Barcelona, BM osv. bommer ganske mye. Og er ikke slik at de andre "store" i England bare treffer heller. City kunne velge fra øverste hylle i år etter år, men måtte Guardiola til før det virkelig tok av. United vet vi alle. Arsenal og Liverpool har gjort mye bra, men det har vært litt opp og ned det også. Den store forskjellen er at de har hatt Wenger og Klopp. Vi traff aldri noen på det nivået.