DO NOT WANT!
Strålende spiller når han er god - hadde opplagt styrket oss, men orker ikke flere av disse ekstremt ustabile typene. Og slik jeg leser Tielemans og Conte vil det være helt fjernt for Conte å hente en spiller som Tielemans.
I 3-4-3 må man ha veldig solide CMs. Conte kan gå over til 3-5-2, men for meg kan man ikke kjøpe spillere som låser oss til 3-5-2. Skal man kjøpe spillere som ikke kan spille sentralt i 3-4-3 - må de kunne spille i "Kulusevski-rollen" også. Man kan blant annet argumentere for at Eriksen kan det (kunne i det minste i sine yngre dager).
Alle formasjoner har noen "svake" punkt og i 3-4-3 setter man ganske store begrensninger på hvilke CMer man kan ha. Ikke tilfeldig at de fire vi har nå (Bentancur, Højbjerg, Skipp og Winks) ikke er lysende offensivt. Ikke tilfeldig at Ndombele og Lo Celso ikke ble satset på i rollen som en av de sentrale (selv om jeg mener Ndombele klarte å spille som en av to under Mourinho). Noen ganger treffer man gull med spillere som Modric. Han kunne i sine yngre dager holde defensivt samtidig som han har offensiv kraft. Veldig usikker på om noen spiller for noen toppklubb er den spilleren nå? Gundogan var det muligens i 20/21-sesongen. Den første spilleren jeg tenker på uten å ha gått igjennom lagoppstillingen til klubber nå (sikkert noen jeg glemmer) er McGinn. Dvs han spiller knapt for et topplag og er selvsagt ingen Modric - men en kar jeg kan se for meg spille i 3-4-3 hvor han kan håndtere det defensive og bidra godt offensivt. Han kan også fint spille indreløper i 3-5-2 (ofte indreløper han er for Villa).