Mabbutt Sier ikke at vi har noe på gang, men bittelitt bedring synes jeg det var.
Deler av første er ikke dårlig.
Så må man lure på hva man holder på med i pausen. Man leder 1-0 hjemme mot et lag som sliter og mangler mange spillere (etter hva jeg har forstått), men går ut og bare gir fra seg kampen.
Hvor mye man skal lese i det vet jeg ikke, men man kan jo spekulere i at Frank er litt for mye Frank. Isteden for at man går ut og bare dundrer på skal man “analytisk” vinne kampen igjennom å ikke gjøre feil. Så blir man passive og dårlige over hele linja.
Kaptein America, som så skal lede oss ut av uføret, bidrar til nada ro og gjør igjen en tabbe som fører til et mål.
Ikke lett å være Frank heller med en slik kaptein - samtidig er det han noe selv har valgt. Romero er ofte svak. Kudus rett og slett grusom. De skal uansett spille alt.
I dag er vel Tel og Davies to av våre minst dårlige. Men at man skal kunne rotere de - før man føler man absolutt må - det kan man ikke.
Før pause gir jeg laget og Frank terningkast 4. Det var greit og litt fremgang.
Etter pause er det en dundrende 1’er på Frank, Romero og hele “kjernen” i laget. Da tenker jeg på de rutinerte. Ikke bare Romero selvsagt. Bentancur, Richarlison osv. Hvem er det som får ting litt på rett vei når alle merker det begynner å gå skeis? Ingen. Romero og delvis Bentancur bidrar bare til mer kaos.