ChristianYiddo
Synes det er veldig vanskelig å si noe særlig om hvor produktiv en spiss for City bør være. Jesus hadde målpoeng hvert 110min i PL i fjor. For et par sesonger siden hadde han målpoeng hvert 92min.
Det er veldig veldig bra, men hvor mye av det har han fått fordi City er hva City er?
Blir han en kar som skårer 25+ mål? Jeg tviler, men hvem hadde trodd at Son skulle skåre 23 spillemål da han var like gammel som Jesus?
For meg er han en kar med mye ferdigheter og stor arbeidskapasitet. En man egentlig skulle tro har potensial til å levere bedre enn han har hatt. På mange måter er han jo den perfekte spiss for City, men det har aldri blitt helt slik.
Ikke noe stort problem for meg at vi ikke fikk han, og hvem vet hvem som til slutt passer best i de forskjellige klubbene, men jeg blir ikke overrasket om dette vil ende opp som en bedre avtale for Arsenal enn de vi ender opp med. Vi må nok i alle fall belage oss på å betale mer. Jeg ser poenget med Richarlison vs. Jesus ettersom han er mer fysisk - så får man håpe vi kommer oss ned mot 45m vi også.